شبکه یک سیما به‌عنوان یکی از شبکه‌های قدیمی تلویزیون هر شب باکس نمایشی دارد و سریال‌های تلویزیونی ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه روانه آنتن می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۴۳

کافی است نگاهی به کارنامه این شبکه از ایام نوروز داشته باشیم تا متوجه شویم در ایام نوروز با فصل سوم سریال زیر خاکی به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان توانست نظر بسیاری از مخاطبان ایران‌زمین را به خودش جلب کند؛ سریالی که به فصل‌های بعدی رسیده ولی همچنان پر توان مردم را همچون دو فصل قبلی خنداند و آنها را با یک اثر نمایشی خوش‌ساخت پای جعبه جادویی نشاند.

بعد از پخش سریال زیر خاکی ۳، سریال تلویزیونی خوشنام به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی احمد زالی روانه آنتن شد که پخش آن جمعه ۲۳ اردیبهشت به پایان رسید.

سریالی که دست روی معضلات اجتماعی گذاشته بود و با خلق شخصیت‌های متفاوت از هر قشری توانست باز هم لبخند را به لب مردم بیاورد. بعد از پخش این دو اثر که توانسته نظر مخاطبان را در نظرسنجی‌ها جلب کند، مخاطبان توقع داشتند باز هم بیننده یک سریال جدید در شبکه باشند اما قرار شد فصل سوم سریال نون خ ۳ دوباره در این باکس نمایشی بازپخش شود تا شبکه این فرصت را داشته باشد تولیداتی که در اختیار دارد را مورد بررسی قرار دهد و یک اثر قابل‌قبول را برای پخش به روی آنتن بفرستد.

البته با نگاهی اجمالی به کارنامه شبکه یک در سال ۱۴۰۰ به سریال‌های تولیدی همچون «بعد از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر، «خودخواسته» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و... خواهیم رسید که نشان می‌دهد شبکه یک سیما به‌دنبال پخش آثاری است که موضوعات آن بتواند مخاطبان را درگیر کند و تا پایان، پای اثر نگه دارد.

حتی آمار بازدید در تلوبیون و مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می‌دهد سریال‌های شبکه یک جزو پربیننده‌های سیماست.

حالا فصل سوم سریال نون خ به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی که در نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه یک رفته بود، بار دیگر در کنداکتور این شبکه قرار گرفته و به مدت دو هفته پخش خواهد شد البته براساس گفته مهدی فرجی، تهیه‌کننده نون خ، فصل چهارم این سریال در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ پخش می‌شود و باتوجه به این‌که ماه رمضان از ابتدای نوروز ۱۴۰۲ آغاز می‌شود، مسلما سریال بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ قسمت خواهد داشت البته باید دید که طرح و ایده جدید سریال در فصل چهارم چه تغییراتی را در لوکیشن و بازیگران رقم می‌زند البته سعید آقاخانی با ساخت سه فصل این مجموعه نشان داد که می‌تواند یک اثر خوش‌ساخت را کارگردانی کند و ضمن این‌که قصه‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کند تا بتواند مخاطبان را پای اثرش نگه دارد.

حالا باید به انتظار بنشینیم شبکه یک سیما که به‌تازگی میثم مرادی ‌‌بینا باج را به‌عنوان مدیر شبکه یک با حکم محسن برمهانی، معاون جدید سیما در اختیار دارد، چه تصمیماتی برای مدیریت شبکه در نظر خواهد داشت و بعد از این دو هفته، کنداکتور نمایشی شبکه پربیننده یک سیما چگونه پر می‌شود. طبیعی است باید به هر مدیر تازه‌نفس فرصتی داد تا بتواند ضمن حفظ مخاطبان قدیم به بینندگان جدید هم اضافه کند.

فاطمه عودباشی - گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها