معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: توافق اولیه برای الحاق باغ تاریخی آلوی کرج به مساحت ۲۰ هکتار به شهرداری کرج فراهم شده است.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۲۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

عباس سعیدی کیا گفت: این توافق  اولیه درنشستی مشترک بین  مسوولان بنیاد مستضعفان  و شهرداری کرج  به عمل آمده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج  افزود: باغ آلو در مهرشهر و ضلع شمالی تاریخی کاخ مروارید  قرار دارد که با کاربری فضای سبز در مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است و با توجه به اهتمام مدیریت شهری در حفظ باغات و فضای سبز در جهت تملک باغ مذکور اقدامات لازم انجام شده است.

سعیدی کیا با بیان اینکه وضعیت تملک باغ آلو با تاکید و حمایت شهردار و اعضای  شورای شهر روند مطلوبی دارد، گفت: باغ آلو ۱۳۸ قطعه و ۲۰۴ هزار متر مربع مساحت دارد که با تلاش مدیریت شهری حفظ و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج عنوان کرد: طی توافقی که در این جلسه صورت گرفت، مقرر شد، شهرداری در ازای تغییر کاربری املاک بنیاد مستضعفان واقع در سایر نقاط شهر، این قطعات را تملک و در اختیار خود قرار دهد.

این مسوول با بیان اینکه باغ آلو از فضا های سبز بزرگ کرج محسوب می شود، افزود: مدیریت شهری کرج به جهت حفظ و افزایش سرانه های فضای سبز در نظر دارد در راستای نگهداری و بهره برداری مناسب، به تملک باغ آلو که در ضلع شمالی کاخ مروارید قرار دارد، اقدام نماید.

سعیدی کیا گفت: هدف شهرداری از تملک باغات حفظ و صیانت از آن ها بوده چرا که این اراضی جزو سرمایه های ملی شهر محسوب می شود، این قبیل عرصه ها باید تملک و نگهداری شوند تا همه شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

باغ آلوی مهر شهر در دهه ۴۰ شمسی ایجاد شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها