سفیر مسکو در واشنگتن از محیط ضد روسی در آمریکا برای فعالیت کارمندان این سفارتخانه گله کرد.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۲۷
به گزارش جام جم آنلاین ، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد، کارمندان سفارت مسکو در واشنگتن تهدید‌هایی از جمله تهدید به خشونت فیزیکی دریافت می‌کنند و این سفارت در حال حاضر شبیه به یک قلعه محاصره شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، این دیپلمات ارشد مسکو گفت: «این مقایسه خوبی است، من ترجیح می‌دهم با آن موافق باشم. (سفارت روسیه در آمریکا) مانند یک قلعه محاصره شده است. سفارت ما در یک محیط خصمانه کار می‌کند».

وی که پیش از تعیین به عنوان سفیر روسیه در آمریکا عهده‌دار مناصبی از قبیل معاون وزیر دفاع روسیه بود، ادامه داد: «هر روز در نزدیکی ماموریت ما (سفارت روسیه) تظاهرات ضد روسیه برگزار و اقدامات خرابکاری انجام می‌شود. دوستان من، کارمندان سفارت تهدید‌هایی از جمله تهدید به خشونت فیزیکی دریافت می‌کنند».

آنتونوف گفت: «موضوع وحشتناک اینجا این است که سیاستمداران مشهوری که در گذشته بیشتر به آن‌ها و دانش‌شان احترام می‌گذاشتم، اکنون در رسانه‌های ایالات متحده درخواست‌هایی را از دیپلمات‌ها و نظامیان روسی منتشر می‌کنند تا به سمت به اصطلاح دموکراسی روی بیاورند. عملاً رفقای من به سمت خیانت سوق داده می‌شوند که هر کشوری آن را اقدامی نفرت انگیز می‌داند».

سفیر روسیه در آمریکا ضمن اعلام این خبر که به رغم شرایط موجود فعالیت عادی این سفارتخانه ادامه دارد، افزود که مقامات ایالات متحده به طور کامل تماس حضوری با کارکنان سفارت روسیه در واشنگتن را متوقف کردند.

گلایه‌های سفیر مسکو در واشنگتن درباره جو ضد روسی موجود در آمریکا و انتقاد او از مواضع آمریکایی‌ها در شرایطی مطرح شده که فشار‌های دولت آمریکا علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین ادامه دارد.

دولت جو بایدن با همراهی کنگره آمریکا، ضمن محکوم کردن روسیه به دلیل حمله به اوکراین، تحریم‌های شدید اقتصادی علیه مسکو را در پیش گرفته و به انواع حمایت‌های اقتصادی، تسلیحاتی و اطلاعای به اوکراین شدت داده است.

در راستای همین سیاست آمریکا بوده که مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا از کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد و یک هیات ارشد به ریاست «میچ مک کانل» رهبر سناتور‌های جمهوری‌خواه به کی‌یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها