رقم انتقال قطعی علیرضا ؛ ۷۰۰هزار یورو

تور پرسپولیس برای بیرو

از نزدیک به دو ماه قبل، با اشتباه‌های مکرر حامد لک، یحیی گل‌محمدی به فکر این افتاد که گلر تیم‌ملی را به جمع قرمزها بازگرداند. او با بیرانوند به صورت تلفنی صحبت کرد تا مزه دهانش را بفهمد. بیرانوند هم گفت دوست دارد در سال جام‌ جهانی برای پرسپولیس بازی کند.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۲۴

از نظر این دو، همه چیز برای همکاری مهیا بود اما فکر یک چیز را نکرده‌بودند؛ پیشنهاد مالی آنتورپ برای انتقال قطعی.

بیرانوند با این باشگاه قرارداد دارد. او بعد از جدایی از بواویشتا، دوباره در خدمت آنتورپ خواهدبود. این باشگاه بلژیکی، تمایل چندانی به حفظ بیرانوند ندارد. در مقابل علیرضا هم نمی‌خواهد در آنجا بماند. او خوب می‌داند اگر می‌خواهد در جام‌جهانی فیکس بازی کند، نباید در باشگاهش نیمکت‌نشین باشد.

بیرانوند قبل از بازی عراق که منجر به صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی شد، سر همین موضوع با اسکوچیچ به گفت‌وگو نشست.

دراگان رو به علیرضا گفت: «من دوست دارم تو را بازی دهم ولی در باشگاهت نیمکت‌نشین هستی. اگر بتوانی جایی باشی که بازی کنی، من هم کارم راحت‌تر خواهدبود.»

علیرضا در نیم‌فصل گذشته به بواویشتای پرتغال رفت تا شانس خود را در آنجا امتحان کند ولی ناکام ماند. این انتقال یک شکست واقعی برای او به حساب می‌آید.

بیرانوند در دومین شانس اروپایی خود به موفقیت نرسید و حالا خیلی‌ها نسخه«بازگشت» را برای او می‌پیچند.

علیرضا هم به خوبی می‌داند بازگشت به ایران یک ریکاوری مناسب برایش خواهدبود تا بتواند جایگاه از دست‌رفته‌اش را به دست بیاورد. البته خود او معتقد است مصدومیت‌هایی که داشت، کارش را خراب کرد.

بیرانوند این روزها وضعیتی پیچیده‌ دارد. اگر بخواهد در باشگاه آنتورپ بماند، پیش از جام‌جهانی نیمکت‌نشین خواهدبود و این اصلا برایش اتفاق خوبی نیست.

اگر هم بخواهد باشگاه بلژیکی را ترک کند، باید پول سنگینی برای رضایتنامه بپردازد. آنتورپ برای این جدایی قطعی خواهان ۷۰۰ هزار یوروست، یعنی حدود ۲۳میلیارد تومان.

برای پرسپولیسی‌ها در شرایط فعلی پرداخت چنین مبلغی امکان‌پذیر نیست. آنها همچنان درگیر بدهی‌های داخلی و خارجی هستند و ترجیح می‌دهد برای فصل جدید هزینه سنگینی نکنند. راه‌حل این پیوند دوباره برای بیرو و پرسپولیس، انتقال قرضی است.

علیرضا تا سال ۲۰۲۳ با بلژیکی‌ها قرارداد دارد و احتمالا تنها شرایط آنها برای جدایی موقت او این خواهدبود که یک یا دو ساله تمدید کند. در این صورت بعد از پایان مدت زمان حضور قرضی در پرسپولیس، بیرانوند دوباره بازیکن آنتورپ خواهدبود.

گلر تیم ملی در پاسخ به سوال جام‌جم درباره آینده‌اش می‌گوید: «من بازیکن آنتورپ هستم و مطیع آنها خواهم‌بود. اگر بخواهم جدا شوم، باید باشگاه جدید با شرایطی که آنتورپ تعیین کرده کنار بیاید. دوست دارم قبل از جام‌جهانی بازی کنم و همه چیز بستگی به پیشنهادهایی دارد که به دستم می‌رسد.»

او در حال حاضر با پیشنهادی از پرتغال روبه‌رو شده ولی بحران مالی در فوتبال این کشور هم افزایش پیدا کرده‌است.

همین باشگاه بواویشتا موفق نشد دستمزد بیرانوند را تمام و کمال بپردازد و این بازیکن، فصل فوتبالی خود را در حالی به پایان می‌رساند که از آنها طلبکار است.

باشگاه آنتورپ هم دوست ندارد در این شرایط اقتصادی دستمزد نسبتا بالای علیرضا را پرداخت کند، بنابراین ترجیحش، انتقال قرضی اوست. بیرانوند دستمزدی حدودا ۷۰۰هزار دلاری از بلژیکی‌ها دریافت می‌کند.

دیروز یک سایت فوتبالی بلژیک هم خبر داد باشگاه پرسپولیس در تلاش است علیرضا را به صورت قرضی جذب کند.

سعید اکبری - گـروه ورزش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها