مدرسه ۹ کلاسه نیکان کاوه به عنوان هفتمین مدرسه خانواده نیک اندیش عسگریان در منطقه کمتر برخوردار سرداران با امکانات و محیط مناسب ایجاد شده است.
مدرسه ۹ کلاسه نیکان کاوه به عنوان هفتمین مدرسه خانواده نیک اندیش عسگریان در منطقه کمتر برخوردار سرداران با امکانات و محیط مناسب ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۱۵

به گزارش جام جم آنلاین ساوه : رئیس آموزش و پرورش ساوه در این مراسم با قدردانی از خیران نیک‌اندیش در کمک به توسعه فضاهای آموزشی اظهار کرد: مدرسه ۹ کلاسه نیکان کاوه به عنوان هفتمین مدرسه خانواده نیک اندیش عسگریان در منطقه کمتر برخوردار سرداران با امکانات و محیط مناسب ایجاد شده است.

ابراهیم فراشیانی با بیان اینکه این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۶۵۰ متر مربع ساخته شده است، گفت: این مدرسه در ۹ کلاس با مساحت آموزشی ۱۵۴۷ متر و ۱۰۳ ساختمان سرایداری ایجاد شده و زمینه تحصیل ۸۰۰ نفر دانش آموز را در دو شیفت فراهم کرده است.

وی اعتبار ساخت این مدرسه را در حدود ۱۳ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: خانواده عسگریان علاوه بر این هفت واحد آموزشی که تاکنون ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند یک مدرسه دیگر در کنار همین واحد آموزشی را در دست احداث دارند که در مجموع شرایط تحصیل مناسب برای بیش از ۳ هزار دانش آموز را فراهم کرده‌اند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر در شهرستان ساوه ۱۵ طرح مدرسه‌سازی در دست اجراست که از این تعداد ۳ پروژه دولتی و مابقی به‌صورت خیرساز و مشارکتی ساخته می‌شوند.

حسین محمدی با بیان اینکه پیش‌بینی شده هفت تعداد از این مدارس امسال به بهره‌برداری برسند اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان ساوه خیران خوبی خصوصاً در بخش مدرسه‌سازی حضور دارند که برخی از آنان از صنعتگران و بومی شهرستان، برخی خارج استان و برخی نیز از خارج از کشور در این زمینه فعالیت دارند.

وی افزود: در سه شهر اراک، دلیجان و خصوصاً ساوه به دلیل آمار مهاجرپذیری بالا فضای آموزشی دچار کمبود است و علیرغم اقدامات صورت گرفته همچنان این موضوع قابل لمس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی با اشاره به اینکه فضای آموزشی در قبل از انقلاب به ازای هر دانش‌آموز نیم متر بوده است ادامه داد: در کنار افزایش روزافزون جمعیت در ساوه اکنون این رقم به ازای هر دانش‌آموز ۴.۵ مترمربع است ولی در مجموع ساوه نسبت به سایر شهرهای استان سرانه کمتری دارد.

محمدی با تأکید بر لزوم جبران بخشی از این عقب‌ماندگی بیان داشت: در سال قبل ۲۵ درصد از کل اعتبارات محرومیت‌زدایی استان را به ساوه اختصاص دادیم تا بخشی از پروژه‌های آموزشی نیمه آماده را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه از بسته شدن پرونده استانداردسازی فضاهای فیزیکی ساوه گفت و عنوان کرد: ۳۸ فضای آموزشی باقی‌مانده برای استانداردسازی در ساوه عقد قرارداد شده‌اند و عملیات آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید مگر آنکه در سطح شهرستان روستایی بدون گاز وجود داشته باشد که امکان آن فراهم نشود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سطح استان مرکزی امسال ۴۱ پروژه با ۲۴۲ کلاس درس با زیربنایی بالغ‌بر ۳۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی اضافه شده که در مقایسه با آمار ۱۶ مدرسه‌ای سال گذشته بیش از ۲ برابر رشد داشته است.

امام‌جمعه ساوه نیز در این مراسم با قدردانی از حسن نیت خیران در تجهیز زیرساخت‌های آموزشی گفت: آموزش و پرورش باید زمینه‌ساز شکوفایی جوانان و نوجوانان در جامعه را فراهم کند و این مهم با توسعه فضاهای آموزشی و ارتقا کیفیت آموزش انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: انسان‌های کریم از دارایی خود به دیگران می‌بخشند و مدرسه‌سازی و انجام کارهای خیرخواهانه نیز مصداق همین موضوع است.

مدیرعامل گروه صنعتی نیز در حاشیه افتتاح این مدرسه گفت: مایه افتخار این گروه تولیدی است که بتوانیم برای تامین کمبود امکانات آموزش و پرورش در ساوه و دیگر شهرهای کشور قدم برداریم.

علیرضا عسگریان افزود: علاوه بر مدارس مذکور یک سالن ورزشی در حوزه تأمین زیرساخت‌های حوزه سلامت به ویژه ساخت و تجهیز مراکز درمانی مشارکت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان دیگر برای تجهیز مدارس اختصاص خواهد داد، ادامه داد: گروه صنعتی شیشه کاوه تعهد می‌کند ۳ مدرسه دیگر را با اولویت مناطق محروم ساخته و تحویل دانش‌آموزان این شهر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها