مراسم اختتامیه جشنواره «یکصد» در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و در آن بهترین‌های صد سال ورزش ایران معرفی شدند.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۸۷

مراسم اختتامیه جشنواره یکصد، امشب در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور مدیران سازمان صداوسیما، مدیران ارشد ورزش و پیشکسوتان ورزش کشور برگزار شد و پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما نیز در بخش پایانی مراسم حضور یافت.

رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی در این مراسم گفت: ما در محضر قله‌هایی هستیم که عناصر هویتی ما را شکل می‌دهند؛ قله‌های افتخار، اقتدار، جوانمردی، فتوت و قله‌های ایثار، سربلندی و بزرگمردی. ورزشکارانی که در ده‌ها سال تجربه پرافتخار ملت ما، افتخار آفریدند و میدان برد و باخت برای آنها میدان ارزش‌آفرینی و افتخارآفرینی و جوانمردی بوده است. ما در صفحات تاریخ، به ورزشکاری با افتخار اقتدا می‌کنیم، با این‌که ده‌ها سال از رفتن او از جمع ما می‌گذرد، به نام غلامرضا تختی. جهان پهلوانی که افتخارش در عرصه اخلاق و جوانمردی بود. به عزیزانی افتخار می‌کنیم در این عرصه والا که باختشان به دلیل حضور نیافتن‌شان در برابر نمایندگان یک رژیم کودک‌کش، چیزی نیست غیر از برد و افتخار.

پیمان جبلی با بیان این‌که معیار برد و باخت در مرام ورزشکاران ما، اخلاق، جوانمردی و حمایت از مظلوم است، افزود: این افتخارات، صفحات درخشانی در تاریخ ما هستند که وظیفه ما برجسته کردن، نمایان کردن و انعکاس این بزرگمردی‌هاست. اگر ما در رسانه‌ملی، شعار هویت‌محوری و عدالت‌گستری را در این دوره تحولی سر دست گرفته‌ایم، این افتخارآفرینان یکی از عناصر اصلی هویت‌آفرینی ملت بزرگ ما هستند که باید به آنها افتخار کنیم. باید به آنها اقتدا کنیم و داستان‌ها از آنها نقل کنیم. باید داستان قهرمانی‌هایشان را در زبان هنر متجلی کنیم. این حقی است که این بزرگان بر گردن ما دارند. امیدوارم این صفحات افتخارآفرینی و این فصل‌های درخشانی که تاریخ ملت بزرگ ما را دیدنی، شنیدنی و جذاب کرده است، ادامه داشته باشد. این افتخارآفرینان، حاصل تمدن بزرگ و فرهنگ بزرگ مردم هستند.

در بخش دیگری از این مراسم، محسن برمهانی در اولین سخنرانی خود پس از انتصابش در معاونت سیما گفت: این لحظات، لحظات شیرینی است. در کنار کسانی که لحظات شیرین را باعث شدند و همچنین پرچم کشورمان را برای مردم ایران به اهتزاز در آورده‌اند. اتفاق بزرگی برای رویداد یکصد رقم خورد که حاصل همکاری دقیق، منصفانه و خوب بین وزارت ورزش و سازمان صداوسیماست. از ریاست سازمان و همه دست‌اندرکاران تشکر و قدردانی می‌کنم.

جشنواره بهترین‌های صد سال ورزش ایران، در طول فروردین ۱۴۰۱ در قالب برنامه تلویزیونی «یکصد» و در هفت عنوان صحنه ماندگار، مدال ماندگار، گل قرن، تیم قرن، مربی قرن، یار مظلوم و رفتار جوانمردانه به نظرسنجی مردمی گذاشته شد و در پایان این نظرسنجی و در طول یک ماه، بیش از دو و نیم میلیون رأی مردمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

معرفی برگزیدگان

در ادامه این مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف بهترین‌های صد سال ورزش ایران معرفی شدند.

در بخش ابتدایی مراسم، لوح تقدیر و تندیس به شهید اسکندری، شهید طوفانی و شهید حسن رزاز تقدیم شد.

لوح تقدیر و تندیس رفتار جوانمردانه به محمد انصاری، فتحی نورین - ورزشکار خارجی - و علیرضا جهانبخش تعلق گرفت.

لوح تقدیر و تندیس بهترین مدیر قرن به مرحوم یزدانی‌خرم و حاج محمود خسروی تعلق گرفت.

لوح تقدیر و تندیس بهترین مربی قرن به محمد بنا تعلق گرفت.

لوح تقدیر برترین تیم قرن به تیم والیبال نشسته تعلق گرفت و همچنین لوح و تندیس تیم برتر قرن به انتخاب مردم، به تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فرانسه ۱۹۹۸ و حمید استیلی تعلق گرفت.

لوح و تندیس قوی‌ترین مرد جهان نیز به مرحوم سیامند رحمان تعلق گرفت.

لوح و تندیس مدال برتر قرن به زهرا نعمتی، احسان قائم‌مقامی و جهان پهلوان غلامرضا تختی تعلق گرفت.

لوح تقدیر و تندیس صحنه برتر قرن به حسن یزدانی، قهرمان کشتی جهان تعلق گرفت.

در پایان مراسم، لوح تقدیر و تندیس گل برتر قرن هم به خداداد عزیزی تعلق گرفت.

نوشین مجلسی - گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها