در پایتخت کشورمان جایی باید وجود داشته باشد برای برگزاری رویداد‌هایی مانند نمایشگاه کتاب تهران بدون آن‌که ترافیک بخشی از شهر را فلج کند.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، مکان نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران زیر بار همین فشار ترافیک نتوانست بیشتر از پنج دوره میزبان نمایشگاه تهران باشد و نمایشگاه به مصلی امام خمینی (ره) منتقل شد تا بالاخره وعده‌های شهرداری وقت تهران در سال ۹۵ به ثمر نشست و مجموعه شهرآفتاب افتتاح شد، اما این مجموعه به دلیل مسافت طولانی، مشکلات حمل و نقل، نبود امکانات و خدمات رفاهی و حتی آب‌گرفتگی غرفه‌ها در اثر بارندگی نتوانست میزبان خوبی برای نمایشگاه باشد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دوباره به مصلی منتقل شد تا رسید به سی‌و سومین دوره که بعد از دو دوره اجرای مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بار دیگر میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی شده است. بعد از رایزنی‌ها، جلسات و هم‌اندیشی‌های بسیار میان مسؤولان شهری و فرهنگی، در نهایت باز هم مصلی انتخاب شده است، احتمالا از این بابت که پیش‌بینی می‌شد امسال جمعیت کمتری از نمایشگاه کتاب بازدید کنند، اما پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامد و ترافیک در اتوبان‌ها، خیابان‌های منتهی به مصلی دوباره سنگین شده و متروی تهران نیز این روز‌ها با ازدحام جمعیت دست و پنجه نرم می‌کند.


نکته اینجاست که در یکی از جلسات شورای ترافیک شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مسؤولان حمل و نقل شهری و پلیس راهور و استانداری و دیگر مسؤولان مرتبط، مجموعه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تصویب شد، اما کمی بعد سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آمادگی ندارد و باید به رفع نواقص بپردازد. مصلای امام خمینی (ره) در مرکز شهر قرار دارد و عملکرد نمایشگاهی آن در طول این سال‌ها امتحانش را پس داده، اما حداقل ۵۰۰۰ مترمربع کمتر از شهر آفتاب فضای سرپوشیده دارد و بار ترافیکی سنگینی به شهر تحمیل می‌کند.


در واقع هر کدام از این دو مکان در کنار مزیت‌ها، مشکلات و ایراد‌هایی دارند که سبب شده همچنان علاقه‌مندان به کتاب از داشتن یک فضای نمایشگاهی مطلوب محروم باشند. آیا نمایشگاه سال آینده در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد و از عهده میزبانی علاقه‌مندان به کتاب برخواهد آمد یا این داستان همچنان ادامه خواهد یافت؟

آذر مهاجر - فرهنگ و هنر / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها