در پی تدبیر توزیع عادلانه یارانه‌ها، رئیس‌جمهور در جمع مردم حاضر شد

تصمیم گیری در پاستور اقناع در میدان

حضور در میدان بهمن و گفتگو با مردمی که برای خرید اقلام اساسی به یکی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفته بودند جمعه‌گردی دیروز رئیس‌جمهور بود. رئیس دولت سیزدهم ضمن صحبت با مردم و بازدید از یکی از مراکز بزرگ توزیع مرغ بر این نکته تاکیدکرد تا زمانی که زنده است به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد مردم از طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها آسیب ببینند.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، سیدابراهیم رئیسی پس از این بازدید بلافاصله در جلسه ستاد تنظیم‌بازار با حضور اعضای دولت و بقیه نهاد‌ها شرکت کرد. طبعا انجام این جراحی بزرگ اقتصادی در وهله اول ممکن است باعث واکنش‌هایی در بین مردم شود. تا پیش‌ازاین وقتی تصمیمی جدی از سوی برخی دولتمردان اتخاذ می‌شد که با معیشت مردم سروکار داشت اولین اتفاق، تکانه‌های اجتماعی بود که در برخی سطوح جامعه رخ می‌داد و باعث بروز نارضایتی در بین مردم می‌شد. این تجربه تلخ در جریان سهمیه‌بندی حامل‌های انرژی و افزایش قیمت بنزین رخ‌داد و حادثه ناگوار اعتراضات آبان ۱۳۹۸ را در پی داشت.

حضور در میدان بهمن و گفتگو با مردمی که برای خرید اقلام اساسی به یکی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفته بودند، جمعه‌گردی دیروز رئیس‌جمهور بود. رئیس‌دولت سیزدهم ضمن صحبت با مردم و بازدید از یکی از مراکز بزرگ توزیع مرغ بر این نکته تاکید کرد تا زمانی که زنده است به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد مردم از طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها آسیب ببینند. سیدابراهیم رئیسی پس از این بازدید بلافاصله در جلسه ستاد تنظیم‌بازار با حضور اعضای دولت و بقیه نهاد‌ها شرکت کرد.
 

پیش از آن‌که طرح اصلاح نظام اقتصادی و مردمی و توزیع یارانه‌ها اجرا شود دولت به کالا‌های اساسی ارز ترجیحی اختصاص می‌داد که با اعلام وزیر کشور این منابع به کالا‌هایی مثل مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن اختصاص نخواهد یافت.

دولت سیزدهم معتقد است یارانه پنهان ناشی از اختصاص ارز ترجیحی به‌جای این‌که سر سفره مردم برود باعث انتفاع قشر ثروت جامعه شده است.

طبعا انجام این جراحی بزرگ اقتصادی در وهله اول، ممکن است باعث واکنش‌هایی در بین مردم شود. تا پیش‌ازاین وقتی تصمیمی جدی از سوی برخی دولتمردان اتخاذ می‌شد که با معیشت مردم سروکار داشت اولین اتفاق، تکانه‌های اجتماعی بود که در برخی سطوح جامعه رخ می‌داد و باعث بروز نارضایتی در بین مردم می‌شد. این تجربه تلخ در جریان سهمیه‌بندی حامل‌های انرژی و افزایش قیمت بنزین رخ‌داد و حادثه ناگوار اعتراضات آبان ۱۳۹۸ را در پی داشت، اما از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد به نظر می‌رسد شیوه و مدل حکمرانی تغییر پیدا کرد.

رویکرد‌های سیدابراهیم رئیسی از همان آغازین روز‌های تصدی دولت سیزدهم نشان داد او نه‌تن‌ها به تصمیم‌گیری پشت اتاق شیشه‌ای بسنده نمی‌کند بلکه هر جمعه به میان مردم در نقاط مختلف کشور می‌آید و از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار می‌گیرد و به‌جای این‌که به ترفند کتمان ماجرا و به‌کاربردن عبارت «منم صبح جمعه فهمیدم» بسنده کند از همان ابتدا مردم را در جریان مسائل و مشکلات کشور و تصمیم‌های سخت اتخاذشده از سوی مسؤولان می‌گذارد.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها