رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان:

اقدامات پژوهشی لازمه تصمیم‌گیری در مباحث فرهنگی است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: تدوین و سیاست گذاریها برای مباحث فرهنگی باید مبتنی بر نتایج پژوهشی باشد.
کد خبر: ۱۳۶۵۸۸۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سعید شهابی‌نیا در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با موضوع بررسی سیاست‌های حوزه فرهنگی واجتماعی شورا، افزود: در حال حاضر برس استانی سند مهندسی فرهنگی در دست تدوین است و میتوان در سیاست گذاری فرهنگی شورا از این سند نیز بهره گرفت.
شهابی‌نیا با بیان اینکه در تدوین سیاست‌های ارایه شده به تعمیق باورهای دینی توجه نشده، اظهار داشت: لازم است در مباحث فرهنگی و تمامی تصمیمات، تمامی جوانب دیده، مسائل و مشکلات ریشه‌یابی شود از جمله در موضوع عفاف و حجاب اقدامی است که باید بر اساس نتایج پژوهشی در خصوص آن تصمیم‌گیری صورت پذیرد.
وی با تاکید بر اینکه در امر فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن مباحث فرهنگی اقدامات پژوهشی لازم است، یادآور شد: نباید همه موارد را با یک برنامه و سیاستگذاری دید بلکه مسائل و دغدغه‌ها باید ابتدا از طریق پژوهش آسیب شناسی، بررسی و نتایج آن در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.
به گفته شهابی‌نیا ظاهربینی در مباحث فرهنگی باعث عدم موفقیت در کارها شده است.

پیاده راه‌ها بزرگترین ظرفیت ایجاد الفت اجتماعی است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به اینکه حدود یک سال از عمر شورای ششم میگذرد افزود: در این یک سال باید سیاست‌گذاری‌ها انجام شده باشد و سه سال باقی مانده از دوره ششم باید برای اجرای این سیاست‌ها صرف شود.
مهدی حیدری با تاکید بر اینکه سیاست‌های تدوین شده باید واضح و مشخص باشد، افزود: در این صورت است که می‌توان عملکرد شهرداری را با توجه به سیاست‌ها و اهداف تعیین شده نظارت و بررسی کرد.
حیدری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های شهر برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ‌ها، اظهار داشت: پیاده راه‌ها بزرگترین ظرفیت الفت اجتماعی است و باید از این ظرفیت و فرصت در اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.
حیدری با تاکید بر اینکه خروجی و نتیجه تدوین سیاست‌ها باید اقدامات عملیاتی باشد، اظهار داشت: لازم است فضای فرهنگی شهری را تغییر داد چرا که شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی در شهری به بلندای تاریخ و تمدن ایران زمین هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها