مرد شیاد که کلکسیونی از جرایم را در پرونده سیاه خود دارد، به بهانه ازدواج یا سرمایه‌گذاری، از زنان سرقت می‌کرد. او همچنین با مسموم کردن زن مسافربر، او را مورد آزار و اذیت قرار داد.
کد خبر: ۱۳۶۵۸۶۳

اوایل اسفند سال گذشته زنی جوان با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از مردی به اتهام آدم‌ربایی، بیهوش کردن و آزار و اذیت شکایت کرد.

در جریان تحقیقات معلوم شد شاکی، راننده اینترنتی بوده و می‌خواسته بار یک مسافر مرد را جا‌به‌جا کند و ۱۲هزار و ۴۰۰ تومان پول بگیرد که مسافر با آبمیوه مسموم او را بیهوش کرده و به اطراف تهران برده و مورد آزار و اذیت قرار داده است. مرد آزارگر سپس طلاهای این زن را سرقت کرده و تهدید کرده از او فیلم سیاه گرفته است.

این در حالی بود که ۹ زن دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی از مرد فراری شکایت کردند. ماموران در جست‌وجوی او بودند تا روزی که ماموران برای دستگیری متهم رفتند او ماموری را با موتورش زیرگرفت و متواری شد اما مامور به‌طور معجزه‌آسا زنده‌ماند.

دستگیری متهم هزار چهره

سرانجام دو روز پیش متهم فراری در شهری در شرق تهران بازداشت شد و دیروز در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران به جرایمش اعتراف کرد و گفت: از سال ۷۷ تا ۸۵ در شهرری، کهریزک، جاده حسن‌آباد و ... مدیر بودم. سه سال مدیر نمونه کشور شدم. در گلدکوئست سرمایه‌گذاری کردم اما پول‌هایم را ازدست‌دادم. همسرم با داشتن یک فرزند طلاق گرفت و مهریه ۵۰سکه‌ای‌اش را گرفت. بابت ۱۰۰میلیون تومان بدهی سه سال زندان رفتم و بعد از آزادی از محل کارم اخراج شدم.

وی افزود: دوباره ازدواج کردم که این زن هم با یک بچه از من طلاق گرفت و ماهی ۴۵۰هزار تومان بابت اقساط مهریه‌اش می‌پردازم. مدتی پیش با زنی ازدواج‌موقت کردم. سابقه‌دار بودم و بیکار، به‌همین‌دلیل تصمیم به سرقت و کلاهبرداری از زنان گرفتم. به‌عنوان مسافر سوار خودروی زنی شدم و او را با آبمیوه مسموم کردم. بعد از سرقت مقرون‌به‌آزار، طلاهایش را به سرقت بردم. بعد از آن با تغییر شگردم، زنان را با پراید و پژوی خود شکار می‌کردم.

فریب زنان به بهانه ازدواج

متهم ادامه داد: در سه‌راه افسریه زنی را سوار کردم و پس از صحبت با او، به بهانه ازدواج فریبش دادم. گفتم همسر و بچه‌ام را ۱۲سال قبل ازدست‌داده‌ام. بعد او را ۴۰ روز به خانه اجاره‌ای در سعادت‌آباد بردم. به او گفتم مهندس هستم. این زن به من اعتماد کرد و وسایلش را به این خانه آورد. شناسنامه، کارت‌ملی، فرش، پنج‌میلیون تومان پول و تلویزیون ۱۴میلیون تومانی و موجودی ۱۵۰میلیونی کارتش را سرقت و فرار کردم. حتی اجاره صاحبخانه را ندادم. بعد از آن، دختری را در قم به بهانه کار فریب دادم و ۱۵۰میلیون تومان از وی سرقت کردم. به زنی هم گفتم برج‌سازم و در لواسان مجتمع ۳۰واحدی می‌سازم. او هم به من اعتماد کرد و در فرصتی مناسب پول‌هایش را سرقت کردم. یکی از طعمه‌هایم زنی بود که مشکل حقوقی داشت. خودم را کارمند دادگستری تهران معرفی کردم. سند، کفش‌های چرمی و ۴۵میلیون تومان از پول‌هایش را سرقت کردم. حتی یک مرد را هم در جریان معامله خودروی ال‌۹۰ فریب دادم و پول و خودرو را ندادم. او با مامور سراغم آمد که برای فرار، مامور را زیر گرفتم. البته تصور می‌کردم نوچه‌های او هستند اما بعد فهمیدم مامور بوده است.

هشدار قضایی

محمدامین تقویان، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با اعتراف‌های اولیه متهم تاکنون ۱۰ زن از او شکایت کرده‌اند که تحقیقات برای افشای دیگر جرایم متهم ادامه دارد. او همچنین با شناسایی افرادی که نیاز مالی داشتند، به بهانه تهیه وام فریب‌شان داده و از آنها نیز سرقت می‌کرد.

وی در پایان هشدار داد: هموطنان به‌خصوص بانوان نباید به‌راحتی به طرح ادعاهای افراد ناشناس اعتماد کرده و فریب وعده‌های پوشالی و وسوسه‌کننده آنها را بخورند. اگر مردی قصد ازدواج داشته باشد، از راه رسمی و با خانواده‌اش به خواستگاری می‌آید و وعده ازدواج یکی از شگردهای مجرمان برای فریب طعمه‌هایشان است. آنها هربار که دختر درباره زمان خواستگاری می‌پرسد بهانه‌ای آورده و اغلب پدر و مادرشان فوت شده یا در خارج هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها