بررسی رمز و راز ماندگاری سریال آژانس دوستی در گفتگو با احمد رمضان زاده کارگردان این مجموعه

یک یادگاری شریف از دورانی که پول، اهمیت نداشت

به بهانه پخش سریال «آژانس‌ دوستی» و بازی زنده‌یاد داورفر در آن

مهربان باجذبه

نام اسماعیل داورفر، مساوی است با خاطرات شیرین و دوست‌داشتنی در ذهن مخاطبان دیروز. البته نسل امروز این هنرمند را نمی‌شناسد اما بزرگ‌ترهای خانواده با نقش‌های او در آثار نمایشی عجین بودند.
کد خبر: ۱۳۶۵۸۴۲

به‌همین‌دلیل بیشتر بینندگان تلویزیون وقتی نام این بازیگر پیشکسوت را می‌شنوند با خواندن فاتحه‌ای، زیر لب زمزمه می‌کنند که خدابیامرز عجب مرد دوست‌داشتنی و بذله‌گویی بود. این ویژگی زنده‌یاد داورفر فقط مختص شخصیت حقیقی او نبود، بلکه او این روحیه را هنگام بازی در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها هم نشان می‌داد.

انگار که این خصوصیت در وجود او تنیده شده بود. این بازیگر پیشکسوت که سریال‌های ماندگاری همچون دایی‌جان ناپلئون، پاییز صحرا، آژانس‌دوستی، باغ‌گیلاس، وکلای جوان، آرایشگاه‌زیبا، باز مدرسم دیر شد، دزدان مادربزرگ، ماجراهای خانه شماره ۱۳ و ... را از خود به یادگار گذاشته است، در ۷۶سالگی، بعد از طی سال‌ها بیماری، براثر عارضه قلبی درگذشت.

یکی از سریال‌های خاطره‌انگیز این بازیگر پیشکسوت، مجموعه «آژانس‌ دوستی» است که این روزها از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. یکی از دیالوگ‌های ماندگار شادروان داورفر در این مجموعه، خطاب به زنده‌یاد حسین پناهی بود که در این سریال نقش برادرزاده او را بازی می‌کرد.

او خطاب به برادرزاده‌اش مرتب می‌گفت: «هوشنگ، تو کی می‌خوای آدم‌بشی؟» و پناهی هم بعد از شنیدن این جمله، کلامی آهنگین را با حال‌وهوای خودش تحویل عمویش می‌داد و همین باعث می‌شد تا بده‌بستان‌های جذابی بین این عمو که مدیریت آژانس را به عهده داشت و برادرزاده‌اش که راننده بود، شکل بگیرد. از دیگر خصوصیات داورفر، لهجه اصیل تهرانی بود و همیشه لبخند بر لب‌ داشت. حتی زمانی که از دست کسی هم عصبانی می‌شد، به‌هیچ‌وجه چهره عبوس به خودش نمی‌گرفت و سعی می‌کرد چهره‌اش به گونه‌ای باشد که همچنان برای مخاطب نمکین و مهربان باشد. او یک مدیر مهربان آژانس بود که مثل یک پدر، نگران راننده‌هایش می‌شد؛ حتی زمانی که جواد (پژمان بازغی) صاحب بچه می‌شود برای نوزادش یک کالسکه می‌خرد تا در تهیه سیسمونی به او محبتی کرده‌باشد. به قول معروف، او شخصیت خوش‌مشربی داشت و همین روحیه، او را در میان بازیگران مجموعه آژانس دوستی متمایز کرده بود.

فاطمه عودباشی - دبیر سرویس رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها