نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پیشگیری اولویت و اساس امر به معروف و نهی از منکر است، آمران به معروف و ناهیان از منکر باید تجلی معروف و دوری از منکرات باشند.
کد خبر: ۱۳۶۵۷۹۲

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در اولین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد شهرستان سنندج وجود 2 هزار و 500 مسجد را در استان ظرفیتی بزرگ برای تقویت فرهنگ اسلامی و کمک به اقشار ضعیف عنوان کرد و اظهار داشت: باید نماز را به درستی اقامه کرد و منظور از اقامه نماز، توجه به شعائر اسلامی، مسائل معنوی، اهمیت به فقرا و مسائل اجتماعی و سیاسی و جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه تقریبا همه مساجد هیات امنا دارند، ادامه داد: با وجود اینکه بیش از 90 درصد ماموستایان، در خانه‌های ساده زندگی می‌کنند از کمترین امکانات برخوردار هستند اما برای رفع مشکلات مردم، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند که بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در کردستان امر به معروف و نهی از منکر را مقوله‌ای درونی دانست و افزود: آمران به معروف، ابتدا خود باید سالم بوده و اقدام به خودسازی کنند تا مردم نیز توصیه‌های آنان را بپذیرند و مورد اعتماد جامعه باشند.

حجت‌الاسلام پورذهبی شرط اساسی در بحث امر به معروف را پیشگیری از منکر عنوان کرد و گفت: آمران به معروف خود باید تجلی امر به معروف و دوری از منکر باشند، ضمن اینکه در مرحله دوم و برای ارشاد مردم، حفظ شان و منزلت انسان‌ها ضروری است، چراکه در اسلام آبروی مردم در اولویت است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ظرفیت بزرگی برای استفاده از مساجد و بسیج مردمی فراهم کرده است، اضافه کرد: اکنون مساجد و هیات امنا مردمی است و از این پتانسیل به خوبی می‌توان برای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی و رفع بسیاری از مشکلات بهره برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها