سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا از وضعیت کمبود خوابگاه در دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد و گفت: برای ۱۵۰۰ دانشجو کمبود خوابگاه در دانشگاه بوعلی‌سینا وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۶۵۷۸۲

به گزارش جام جم آنلاین؛ حسین رضوان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در دانشگاه بوعلی سینا مشابه بسیاری از دانشگاه ها معضل خوابگاه است، اظهار کرد: در حال حاضر برای ۱۵۰۰ نفر کمبود خوابگاه داریم.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه قبل از کرونا ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰دانشجو در خوابگاه خصوصی اسکان داشتند، افزود: علیرغم اینکه در کل کشور ۴۵ درصد خوابگاه‌های خصوصی تغییر کاربری پیدا کردند در همدان ۱۰۰ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به قیمت مسکن و اجاره بها به خصوص در همدان و اجاره ندادن خانه به مجردها مشکلاتی برایمان ایجاد شده است، گفت: مجبور به اسکان همه دانشجوها در خوابگاه‌های دانشگاه، هستیم.

رضوان همچنین در رابطه با وضعیت دانشجوهای خارجی دانشگاه بوعلی‌سینا، ادامه داد: مشکلاتی در اسکان دانشجویان خارجی به صورت حاد وجود دارد و باید تلاش کنیم برای ترم آینده ساختمان‌هایی اجاره کنیم.

وی گفت: ۱۴۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه داریم که در تمام مقاطع تحصیلی حضور دارند و بیشتر از کشورهای حوزه مقاومت، کشورهای همسایه، آسیای میانه و قفقاز هستند.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: یک واحد نیمه تمام خوابگاهی در حال ساخت داریم و برای تکمیل این پروژه در بودجه سال جاری اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خوابگاه متاهلی در دانشگاه نداشتیم، عنوان کرد: امیدواریم امسال با وام ۳۰ میلیارد تومانی بتوانیم خوابگاه متاهلی در دانشگاه داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در رابطه با وضعیت ارتباط صنعت و دانشگاه، مطرح کرد: در رابطه با ارتباط با صنعت، صدای دانشگاه باید به گوش صنعت برسد و باید کارکرد و عملکرد دانشگاه بشناسیم و متناسب با آن ارتباط با صنعت داشته باشیم.

رضوان در رابطه با رشته‌های غیرکاربردی در دانشگاه، توضیح داد: در رشته‌های غیر کاربردی باید برای برخی رشته‌ها در شورای برنامه‌ریزی بازنگری شود و محوز رشته‌های کاربردی را دایر کنیم.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا با تاکید بر اینکه ما یک هدف کلی و اصلی داریم و در ذیل آن اهداف تخصصی‌ را تعریف کردیم، خاطرنشان کرد: هدف کلی دانشگاه باید خدمت به جامعه باشد و باید بتواند نیاز جامعه را بشناسد و در جهت برآورده کردن نیازهای جامعه قدم بردارد.

رضوان در پایان با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان برای دانشگاه تکلیف است، اظهار کرد: ما موظف به انجام آن هستیم و خوشبختانه این روند از سال‌های قبل در دانشگاه شروع شده بود با تقویت مرکز رشد فعالیت خود را انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها