رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به احتمال کلاهبرداری و سودجویی از جاماندگان یارانه‌های جدید واریز شده، هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۶۵۶۸۶
به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اشاره به واریز یارانه‌های جدید به حساب برخی از سرپرستان خانوار در کشور گفت: ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی این یارانه را دریافت نکرده باشند، این افراد باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، نیفتند.

وی با بیان اینکه ممکن است افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام از جاماندگان یارانه»، «دریافت یارانه»، «افزایش مبلغ یارانه» و ... بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکیشان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهارکرد: چه افرادی که ممکن است جزو جاماندگان دریافت این یارانه باشند و چه افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض داشته باشند، لازم است حتما اخبار و روش‌های پیگیری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند

وی ادامه داد: در همین راستا لازم است فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را هم نخورند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که ممکن است با چنین موضوعاتی برایشان ارسال شود، پرهیز کنند.

معظمی گودرزی با تاکید بر اینکه پلیس فتا نیز بر این فضا نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد، گفت: لازم است شهروندان نیز با پلیس همکاری کرده و اگر چنانچه با چنین مواردی روبه‌رو شدند، بدون آنکه وارد لینک شوند، موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها