کد خبر: ۱۳۶۵۶۵۵

صحبت‌های رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها برای آرام کردن فضای جامعه از التهابات اقتصادی و اجتماعی بسیار مؤثر بود، چون این سخنان از سر صدق و همراه با شفافیت بیان شد. رئیس دولت سیزدهم با اعلام این مواضع نشان داد که برای گرفتن حق مردم حتی حاضر است از آبروی خود هم بگذرد. شیوه عملکرد ایشان هم صداقت عملکرد رئیس‌جمهور را نشان می‌دهد. از نشانه‌های صداقت ایشان این بود که برخی اقدمات و تصمیمات سخت باید در مقاطعی انجام می‌شد که با سهل‌انگاری‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفت اما رویه رئیس دولت سیزدهم نشان داد وی برای انجام کارهای سخت و تصمیمات دشوار و احقاق حقوق مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیست. بحث این است که یارانه‌ها باید به‌حق به دست مردمی می‌رسید که احتیاج به حمایت داشتند و طبیعی است که نباید انتظار داشت افرادی متمول از آن منتفع شوند.
یادمان نمی‌رود وقتی‌ ادبیات ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد، یک‌شبه و بدون در نظر گرفتن این‌که نرخ ارز چه تحولاتی را از سر خواهد گذراند، برخی میلیاردر و صاحب ثروت‌های بادآورده شدند و ۶۵ میلیارد ارز این کشور ظرف چند سال از بین رفت. این مساله غیر از یارانه پنهانی بود که برخی در حوزه‌های مختلف اقتصادی دریافت می‌کردند و از سودهای کلان آن منتفع شدند. صحبت‌های رئیس‌جمهور نشان داد که مردم در نگاه و تفکر ایشان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و برای احقاق حق آنها نباید از هیچ تلاشی حتی گذشتن از آبرو دست کشید.
طبیعی است چنانچه رویه رئیس‌جمهور در مواجهه مستقیم با مردم و بیان مطالب به‌صورت شفاف و صادقانه در قالب اطلاع‌رسانی‌ها و همدلی‌ها بیشتر باشد، به فرمایش رهبر معظم انقلاب همراهی بهتر مردم را درپی خواهد داشت. نکته دیگر این‌که اشاره رئیس‌جمهور در سخنان‌شان به موضوع همکاری مشترک دولت و مجلس و کارشناسان اقتصادی در اتخاذ این تصمیم بزرگ بود.
حتما ادامه این روند باعث همدلی بیشتر مسوولان کشور خواهد شد. درعین‌حال این نکته را هم باید در نظر گرفت که باید به نگرانی‌های مردم هم پاسخ داده شود. طبعا ممکن است کسانی هم باشند که به هر دلیلی یارانه آنها قطع‌شده اما محتاج‌ هستند. درنهایت امیدوارم اقدامات صورت‌گرفته باعث بهبود وضعیت زندگی مردم شود.

مجتبی یوسفی - عضو هیات‌رئیسه مجلس / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها