روایت خواهر از قتل هولناک برادرش به دست عروس خانواده

مرگ باضربه‌های ساتور +عکس

برای هر ۱۰۰ آمریکایی ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد!

تیراندازی مرگبار در فلوریدا

پنج مرد مسلح به تفنگ و تپانچه در خشونتی آشکار در میانه روز، با شلیک بیش از ۴۰ گلوله مردی را در یک توقفگاه خودرو در جکسونویل در ایالت فلوریدای آمریکا به قتل رسانده و از صحنه جنایت گریختند.
کد خبر: ۱۳۶۵۴۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، مظنونان پس از نزدیک شدن به قربانی که بین ۲۰ تا ۳۰ ساله بوده و هنوز شناسایی نشده، او را هدف گلوله قرار داده و سپس پیاده از صحنه جنایت خارج شده و احتمالا با خودرویی که در انتظارشان بوده، گریخته اند.

به گفته پلیس، پیش از تیراندازی، نزاع یا درگیری رخ نداده، انگیزه جنایت نامشخص است و سلاحی در این مکان یافته نشده است.

پلیس جکسونویل گفته است: با اینکه شماری از شهروندان در محل این حادثه گردآمده بودند، اما فرد دیگری زخمی نشده، اما شماری از خودروها هدف تیر قرار گرفته است.

مهار خشونت های مسلحانه که در آمریکا از دست دولت و پلیس خارج شده، در هشتم اردیبهشت ماه نیز در دیترویت منجر به مجروح شدن کودکی چهار ساله در اتاق خوابش بر اثر اصابت گلوله مهاجمان ناشناس شد که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

تنها یک ماه پیش، یک دختر ۷ ساله درحالی که در خودرو مقابل خانه خود حضور داشت به دلیل تیراندازی خیابانی در غرب دیترویت کشته شد.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌ های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

وقوع این تیراندازی در حالی است که فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را وادار کرد تولید سلاح های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند. سلاح های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می شوند و در پایگاه های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده و موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی بوده که ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها