کد خبر: ۱۳۶۵۳۴۷

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بشار‌اسد، رئیس‌جمهور سوریه با ایشان، در تهران به نکات ارزنده و مهمی اشاره فرموده‌اند که یکی از مهم‌ترین آنها، مربوط به ماهیت بین المللی جنگ سوریه و پیروزی ارزشمند سوریه و جبهه مقاومت در این نبرد همه‌جانبه است. تاسیس گروه تروریستی - تکفیری داعش از سوی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، جنبه اجرایی و عملیاتی این نبرد بوده است. در ماورای حمایت واشنگتن و تل‌آویو از تروریسم تکفیری، اهداف گوناگون و خطرناکی خودنمایی می‌کرد که یکی از مهم‌ترین آنها تضعیف گفتمان مقاومت به مثابه یک مولفه فرهنگساز در منطقه و جهان بوده است.

یکی از اصلی‌ترین رموز موفقیت اضلاع جبهه مقاومت، یعنی جمهوری اسلامی ایران، سوریه، حزب‌ا... لبنان، لشکر فاطمیون، زینبیون و دیگر رزمندگان غیور این عرصه، نگاه عمیق گفتمانی و فرهنگی آنها نسبت به میدان نبرد در سوریه بود. پیروزی‌های نظامی جبهه مقاومت در سوریه، پیوست فرهنگی داشته و منجر به ترویج فرهنگ منبعث از گفتمان مقاومت در جهان شدند. دشمنان در این جنگ بین‌المللی که با حمایت مطلق و همه‌جانبه تسلیحاتی، اقتصادی و امنیتی آنها از داعش و دیگر تروریست‌های تکفیری همراه بود، تلاش کردند منظومه فرهنگی مقاومت که به برکت انقلاب اسلامی ایران در جهان نضج گرفته بود را نابود و آن را با گفتمان‌های کاذب و ضد فرهنگ‌های بازدارنده و انفعالی جایگزین کنند. جبهه مقاومت به‌خوبی این نقشه دشمنان را رصد کرد. در اینجا متوجه اهمیت عملکرد شهدایی بزرگوار مانند سردار حاج‌قاسم سلیمانی در تقویت منظومه گفتمانی مقاومت و تفکیک نشدن میان این منظومه غنی و شبکه نظامی مقاومت هستیم. این همپوشانی و هم‌افزایی گفتمانی و عملیاتی سبب شد امروز از یمن و عراق گرفته تا سوریه و لبنان و دیگر کشورها، شاهد انسجام جبهه مقاومت و تمرکز آن بر اهداف و ارزش‌های والا و مشترک باشیم. امروز طنین صدای مقاومت را در سراسر منطقه می‌شنویم. صدای مقاومت هر روز بلندتر از قبل شنیده می‌شود و مولفه‌های گفتمانی و فرهنگی مقاومت با سرعت و دقتی مثال‌زدنی در حال چینش کنار یکدیگر هستند.
دشمنان مقاومت، سال‌هاست شکست و ناکامی در برابر این جبهه متحد و استوار را لمس می‌کنند. بدیهی است واشنگتن تاکنون ابزارهای متعددی به منظور خلق فرصت‌های دائمی برای خود در منطقه تعریف کرده و هر بار در این مسیر با بن‌بست و ناکامی مواجه شده است. اگر گفتمان مقاومت و فرهنگی که از بطن این گفتمان استخراج شده است مبتنی بر فطرت پاک انسانی و باور نسبت به وعده‌های الهی نبود، امروز شاهد تحقق این پیروزی غرورآفرین و ارزنده در مقابل دشمنان قسم خورده جهان اسلام نبودیم.

محمدمهدی ایمانی‌پور -رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها