دانشمندان چینی دریافته‌اند که خاک روی ماه ممکن است به‌طور بالقوه قادر به تولید اکسیژن و سوخت باشد و نمونه ماه که توسط کاوشگر «Chang'e-۵» چین بازگردانده شده است حاوی ترکیبات فعالی است که می‌تواند "دی‌اکسید کربن" را به اکسیژن و سوخت تبدیل کند.
کد خبر: ۱۳۶۵۲۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، دانشمندان چینی دریافته‌اند که خاک روی ماه ممکن است قادر به تولید اکسیژن و سوخت باشد.
 
محققان دانشگاه نانجینگ نشان دادند که نمونه ماه که توسط کاوشگر Chang'e-۵ چین بازگردانده شده است حاوی ترکیبات فعالی است که می‌تواند دی اکسید کربن را به اکسیژن و سوخت تبدیل کند.

براساس مطالعه‌ای که به تازگی در مجله "Joule" منتشر شد، دانشمندان امیدوار هستند که سیستمی را طراحی کنند که از خاک ماه و تابش خورشیدی، دو منبع فراوان روی ماه، بهره ببرند.

یافته جدید دانشمندان؛ امکان تبدیل خاک کره ماه به
 

نمونه ماه که توسط کاوشگر Chang'e-۵ چین بازگردانده شده است در نمایشگاهی در کنفرانس فضایی چین ۲۰۲۱ در نانجینگ، استان جیانگ سو شرق چین در ۲۴ آوریل ۲۰۲۱ دیده می‌شود

پس از تجزیه و تحلیل نمونه خاک قمری بازگردانده شده توسط Chang'e-۵، این تیم متوجه شد که این نمونه حاوی مواد غنی از آهن و تیتانیوم است که می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای تولید اکسیژن با استفاده از نور خورشید و دی اکسید کربن عمل کند.
 
این تیم یک استراتژی با استفاده از خاک ماه برای الکترولیز آب از ماه و سیستم حمایت از حیات فضانوردان به اکسیژن و هیدروژن پیشنهاد کرد که این فرآیند با نور خورشید تامین می‌شود.

براساس این مطالعه، دی اکسید کربنِ بازدم شده در ماه را می‌توان جمع‌آوری کرد و با هیدروژن ترکیب کرد تا سوخت متان تولید کرده که توسط خاک ماه کاتالیز می‌شود. به گفته محققان، با این روش، هیچ انرژی خارجی به غیر از نور خورشید برای تولید اکسیژن و سوخت برای حمایت از حیات در یک قمر استفاده نمی‌شود.

منبع:تسنیم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها