مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: ۲۳ پایگاه امدادی در همدان آماده افتتاح است.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۷۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی سنجربگی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: هفته جمعیت هلال احمر با شعار یک قرن خدمت بی منت از فردا آغاز می‌شود و برنامه‌های متنوعی به این مناسبت برگزار خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود:  ۸۰۰ هزار خدمت نفر ارائه شده طی سال گذشته در هلال احمر استان انجام شده و در این مدت یک‌هزار و ۶۱۹ برنامه آموزشی و یک‌هزار و ۶۷۰ محتوای آموزشی ارائه شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۵۳۳ ماموریت امدادی توسط ۶۴۸ تیم خدماتی طی سال گذشته انجام و ۵ هزار و ۱۸۵ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.

سنجربگی ادامه داد: در امور جوانان نیز یک‌هزار و ۱۷۷ برنامه بشردوستانه تقریبا در راستای مقابله با بیماری کرونا برگزار شد و ۴۶ هزار و ۸۷۴ نفر روز نیز در اجرای آنها داوطلب بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به ۳۰ هزار ۹۷۴ نفر ساعت کار داوطلبانه که ۲۸ هزار و ۲۷۱ خانواده از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند، عنوان کرد: ارزش خدمات داوطلبانه بیش از ۱۵۳ میلیون ریال بود که قریب به ۶ میلیارد تومان به طور مستقیم برای کمک‌های درمانی و دارویی نیازمندان هزینه شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و استان همدان، گفت: سال گذشته ۶۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن کرونا در مراکز جمعیت هلال تزریق شده است.

سنجربگی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۹ خانه هلال فعال بود که ۸ هزار و ۲۲۶ هزار نفر در آن عضو بودند و ۳۹۲ مورد آموزش نیز در این مراکز ارائه شد، اظهار کرد: تقارن صدسالگی جمعیت هلال احمر و دومین کنگره ۸ هزار شهید سرافراز استان را به فال نیک می‌گیریم و قرار است ۸ هزار خدمت به نیابت از شهدا در این یک سال ارائه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه بیش از صد برنامه در هفته جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد، افزود: در ۹ شعبه جمعیت هلال احمر اهدای خون انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهمترین اقدام در مقابله با بحران‌ها آموزش همگانی با رویکرد خودامدادی است خاطرنشان کرد: باید آحاد جامعه در مقابله با سوانح و حوادث آموزش امدادی ببینند و آن هم به صورت خودامدادی باشد تا تاب‌آوری افراد بالا رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها