در حال حاضر در عرصه رسانه در تمام دنیا رقابت سفت و سختی بین شبکه‌های تلویزیونی داخلی و شبکه‌های ماهواره‌ای وجود دارد و برای ما هم این رقیبان در آن سوی آب‌ها برنامه‌های فارسی‌زبانی تولید و ارائه می‌کنند و رقیب جدی شبکه‌های تلویزیونی ما هستند.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۴۰

آنها دست‌شان در کار باز است و هرطور که می‌خواهند دست به تولید می‌زنند ولی در کشور ما اصول و ضوابطی اخلاقی وجود دارد که نمی‌شود خیلی از بی‌بند‌و‌باری‌ها را نشان داد و اتفاقا خیلی هم خوب است چون می‌توانیم ادعای رسانه سلامت‌محور و سالم را داشته باشیم.
در این شرایط برای آن‌که بتوانیم مخاطبان رسانه ملی را افزایش دهیم باید لزوم تولید آثار با‌کیفیت برای رقابت با شبکه‌های فارسی‌زبان آن‌ سوی آب‌ها را جدی بگیریم؛ یعنی باید توجه خاص به کیفیت تولیدات سریال و سایر برنامه‌های تلویزیونی داشته باشیم.
ما باید ضمن توجه به موازین و استانداردهای خودمان با تکیه بر ویژگی‌های بومی مناطق مختلف کشور دست به تولید بزنیم.
بومی‌سازی و توجه به ذائقه امروز مخاطب، راهکار بسیار مناسبی برای رشد کمی و کیفی محصولات تلویزیونی است. بومی‌سازی در کشوری به وسعت ایران که خوشبختانه هم چهار فصل دارد و هم مردمانی مهربان و منصف دارد که لایق محصولات درجه اول هستند چندان کار دشواری نیست.
همین حالا هم شبکه‌های استانی سعی در تولید محصولات بومی خود دارند که در میان آنها آثار بسیار خوبی به چشم می‌خورد ولی از این بومی‌سازی باید حمایت بیشتری شود و این‌طور نباشد که بخش عمده بودجه‌ها برای سریال‌های پایتخت‌نشین صرف شود و سهم استان‌ها اندک باشد.
باید عدالت را در بومی‌سازی رعایت کرد به این نحو که براساس کیفیت و کارنامه هر هنرمند از او حمایت شود تا همه آنها که استعدادی دارند تلاش کنند خود را بالا بکشند و محصول خوب تولید کنند.ما هرجا روی تولید سریال‌های بومی و میهنی درست کار کردیم با اقبال مخاطب همراه بودیم پس دلیلی ندارد همچنان واهمه سرمایه‌گذاری بر کارهای بومی داشته باشیم. یک نکته متمایز‌کننده آثار ایرانی اعم از سریال تا فیلم و دیگر محتواهای رسانه ملی، حجب و حیایی است که در روابط انسانی بین زن و مرد در آثار ما وجود دارد و این ویژگی، کشور ما را در دنیا منحصر به‌فرد کرده‌است. ولی باید بتوانیم از این ویژگی استفاده بهینه کنیم، یعنی سعی بر تقویت این ویژگی کنیم و در عین حال معرفی درستی از این ویژگی برای مخاطبان هم‌‌فرهنگ داشته باشیم. به هر حال نه فقط در منطقه بلکه در تمام دنیا، مردمانی هستند که علاقه به تماشای محصولات اخلاقی دارند و چه خوب می‌شود بتوانیم این‌گونه مخاطبان را به سمت محصولات خود بیاوریم.

امرا... احمدجو - کارگردان / گروه رسانه - روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها