مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم و ۶۷ هزار تن دانه روغنی کلزا از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون خبرداد.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، «مرتضی سعادتی‌کیا» با بیان اینکه امسال، گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت تضمینی خریداری می‌شود و علاوه بر آن جایزه ۱۰۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم گندم تحویلی پرداخت می‌شود، گفت: ارزش گندم‌های خریداری شده تاکنون ۱۳ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از چهارم فروردین ماه سال جاری در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و ایلام تاکنون وارد عملیات خرید این محصول شده‌اند.

سعادتی کیا با اشاره به اینکه خوزستان پیشتاز تحویل گندم در کشور است، تصریح کرد: در این استان، ۶۸۰ هزار تن گندم خریداری شده و پس از آن، استان‌های کرمان با ۸۸ هزار تن، فارس با ۷۴ هزار تن و ایلام با ۵۸ هزار تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت نسبت به خرید تضمینی ۶۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا به ارزش ۹۷۰ میلیارد تومان در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد اقدام شده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها