مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان خبر داد:

خرید بیش از ۱۷۲ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از قاچاق و پرتی آرد، واقعی سازی قیمت‌ها است، گفت: باید واقعی شدن قیمت آرد و گندم را بپذیریم.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۸۵

امید جهان نژادیان در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۱۷ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دولت درصدد واقعی سازی نرخ گندم برآمده است زیرا بحث یارانه زمینه قاچاق این محصول را به خارج از کشور فراهم کرده بود و حتی براساس اطلاعات موثقی که داریم، ماکارونی تولید داخل به آمریکا نیز می‌رفت.

وی با بیان اینکه حدود ۲ تا ۳ میلیون تن پرتی آرد در کشور داریم، افزود: میزان واقعی مصرف آرد حدود ۱۰ میلیون تن است اما حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن مصرف می‌شود و اختلاف آن ناشی از قاچاق و یا عرضه خارج از شبکه است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه سود حاصل از قاچاق آرد تا ۱۵۰۰ درصد رسیده است، گفت: تنها راه جلوگیری از قاچاق و پرتی آرد، واقعی سازی قیمت‌ها است و ما باید واقعی شدن قیمت آرد و گندم را بپذیریم.

جهان نژادیان عنوان کرد: با توجه به تحولات به وجود آمده در جنگ روسیه و اوکراین، قیمت جهانی گندم دو برابر شده است و از این رو کشور ما نیز باید مثل دیگر کشورهای دنیا برنامه‌ریزی کند تا در ادامه شاهد قحطی و مشکلات نباشیم.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۴ میلیون تن گندم وارد کشور شد، که عمدتا از کشورهای روسیه و اوکراین بود و برنامه ریزی دولت در بحث واقعی سازی قیمت آرد و گندم برای آن است تا در ادامه با توجه به شرایط تحولات جهانی با بن بست مواجه نشویم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در سطح استان خوزستان ۱۵ کارخانه آرد مطرح و برجسته وجود دارد که پاسخگوی تامین نیاز مردم استان هستند. هیچ کمبودی در زمینه تامین آرد در خوزستان نیست و همه دستگاه‌های متولی نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی هستند.

جهان نژادیان در خصوص ذخیره گندم خوزستان عنوان کرد: حدود ۸۰۰ هزار تن موجودی گندم استان است و جای هیچ نگرانی در این خصوص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها