وزیر آموزش و پرورش گفت: در نهمین آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش، بیشترین آمار استخدام به معلمان مقطع ابتدایی اختصاص دارد.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۶۲

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان سنجش آموزش کشور، یوسف نوری امروز (۱۶ اردیبهشت) با حضور در مجتمع نابینایان شهید محبی از حوزه امتحانی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌ های اجرایی کشور سال ۱۴۰۱ ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش بازدید به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در این آزمون بیشترین استخدام معلمان در مقطع ابتدایی است، خاطرنشان کرد: در نهمین آزمون استخدامی اختصاصی آموزش و پرورش ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر جذب می‌شوند. بر اساس قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان مطابق با بومی گزینی در جنس، رشته و منطقه جغرافیایی مورد نیاز صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: استخدام معلمان با توجه به جمعیت دانش آموزان و بازنشستگی معلمان متوازن نیست، چرا که امسال ۷۱ هزار نفر از معلمان بازنشسته شدند.

نوری ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان را کافی ندانست و گفت: در سال‌های گذشته، ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به پنج هزار نفر کاهش یافته بود اما امسال ۲۵ هزار نفر دانشجو از دانشگاه فرهنگیان دانش آموخته شدند.

به گفته این مسئول وزارت آموزش و پرورش، طبق سند تحول بنیادین دانشگاه فرهنگیان که تأکید بر جذب معلم از طریق دانشگاه دارد، نشست‌هایی با وزارت علوم و دانشگاه پیام نور برگزار شد که در سال جدید از ظرفیت خالی دانشگاه‌ها برای جذب معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش بهره‌مند شویم.

وی در مورد استخدام متقاضیان کم توان، تاکید کرد: طبق قانون، سه درصد سهمیه جذب متعلق به متقاضیان کم توان است. همچنین مطابق نیاز آموزش و پرورش، جذب این گروه از متقاضیان را پیگیری می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها