امام جمعه سنندج گفت: مقام معلم آنقدر والا است که پروردگار قبل از هر چیزی در قرآن، خود را معلم و آموزش دهنده توصیف کرده است، بنابراین حفظ جایگاه معلمان برای همه اقشار جامعه ضروری است.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۶۱

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: آموزش و پرورش زیرساخت و بنیان علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود و این حوزه باید تقویت شود.

وی شان معلم را در دین اسلام و نزد پروردگار بسیار ارزشمند دانست و اضافه کرد: مقام معلم آنقدر والا است که پروردگار قبل از هر چیزی در قرآن، خود را معلم و آموزش دهنده توصیف کرده است، بنابراین حفظ جایگاه معلمان بر همه اقشار جامعه ضروری است.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه حضرت علی(ع) نیز خود را بنده کسی دانسته که یک کلمه از او بیاموزد، ادامه داد: خانواده‌ها باید کودکان و نوجوانان را طوری تربیت کنند که شان و جایگاه معلم نزد آنان مقدس باشد که در این صورت است، می‌توان شاهد گسترش اخلاق و توسعه علمی کشور بود.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ضمن محکومیت کشتار مسلمانان توسط گروه‌های متعصب و تندرو، اظهار داشت: دین اسلام همواره برای جان انسان ارزش قائل شده و کشتن انسان بی گناه در آموزه‌های اسلامی محکوم و غیرقابل قبول است.

امام جمعه سنندج وجود امنیت را در کشورمان، نعمتی ارزشمند و غیرقابل انکار عنوان کرد و یادآور شد: با تلاش و ایثارگری‌های نیروهای مسلح، ایران از امنیتی پایدار برخوردار است و همه باید قدر آن را بدانیم و برای توسعه کشور همگام با مسوولان گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم پیش از خطبه‌ها در سخنانی به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: 23 هزار و 711 معلم در چهار هزار و 211 آموزشگاه به 327 هزار و 250 دانش آموز در سطح استان خدمت می‌کنند که 252 هزار و 434 نفر از دانش آموزان شهری و 74 هزار و 816 نفر هم روستایی هستند.

هاشم ناظمی جلال نرخ پوشش تحصیلی را در دوره ابتدایی 98 درصد و دوره متوسطه 93 درصد اعلام کرد و افزود: در دوره شیوع کرونا، فرهنگیان سختی‌های زیادی را برای آموزش در فضای مجازی متحمل شدند و همین دوران باعث شد نقش تعیین کننده معلم بیشتر برای مردم مشخص شود.

وی بر تلاش برای ارتقای جایگاه معلم در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: معلمان باید به فکر جایگاه خود باشند و البته نیاز است دستگاه‌های دیگر نیز از جمله رسانه‌ها، برای حفظ شان معلم همکاری کنند و نقش ارتباط خانه و مدرسه نیز در این رابطه مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها