رئیس سازمان هوا و فضای روسیه:

ظرف نیم ساعت کشورهای ناتو را تخریب کنیم

منابع خبری آمریکایی به نقل از مقامات ارشد این کشور گزارش دادند که ایالات متحده نقشی اساسی در کمک به اوکراین برای هدف قرار دادن کشتی جنگی روسیه در دریای سیاه ایفا کرده است.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات ارشد این کشور گزارش داد که ایالات متحده اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار داده بود تا بتواند رزمناو روسی «مسکوا» در دریای سیاه را هدف قرار دهد.

نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که اوکراین قبلاً داده‌های هدف‌گیری کشتی جنگی مسکوا را در اختیار داشته و ایالات متحده تنها صحت آن را تأیید کرده است، اما مقامات دیگر به روزنامه گفته‌اند که اطلاعات آمریکا برای حمله ادعایی فوق بسیار حیاتی بوده است.

یکی از مقامات مذکور در این باره گفت که کمک اطلاعاتی آمریکا چیزی بیش از تایید مکان کشتی بوده است.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که رزمناو مسکوا در راه خود به بندر «سواستوپل» برای انجام تعمیرات در ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) پس از بروز یک آتش سوزی که منجر به انفجار مهمات این کشتی گشت، غرق شد. واشنگتن و کی یف اما بارها مدعی شده اند که این کشتی در نتیجه دو موشک ضد کشتی اوکراینی غرق شده است.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، در این حادثه یک نظامی کشته و ۲۷ خدمه دیگر ناپدید شده ان و ۳۹۶ خدمه باقی مانده به سواستوپل منتقل شدند.

نیویورک تایمز همچنین در گزارشی دیگری نیز آورده بود که کمک های اطلاعاتی آمریکا به اوکراین، به کی یف را قادر ساخته تا فرماندهان روسی حاضر در درگیری ها در این کشور را هدف قرار دهد، مسئله ای که پنتاگون آن را تکذیب کرده است.

دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درباره گزارش فوق گفته بود: ارتش روسیه می‌داند که آمریکا، ناتو و انگلیس نه تنها سلاح، بلکه اطلاعات نیز در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

وی ادامه داده بود: انتقال اطلاعات از ایالات متحده و ناتو به اوکراین کمکی به پایان سریع عملیات ویژه نمی‌کند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها