باوجود دو سال انتظار در حوره مسکن ممکن است با اتمام صبر معامله‌گران معاملات دوباره در بخش‌های مختلف این اقتصاد جریان بگیرد؟ یک کارشناس بازار مسکن گفت: بازار از حوزه رکود نسبی خارج می‌شود و در ماه‌های پیش رو بازاری متناسب با نیاز واقعی مصرف‌کننده در حوزه اقتصاد مسکن را داریم.
کد خبر: ۱۳۶۴۷۲۱

وام مسکن با مبالغ مختلف در دسترس افراد و خانوارها قرار می‌گیرد. وام مسکن بسته به افرادی که دریافت‌کننده آن هستند مبالغ مختلفی دارد. وام مسکن از طریق بانک‌های مختلف پرداخت می‌شود. وام مسکن جزو مهم‌ترین تسهیلاتی است که نقش مهمی در تامین اقتصاد خانواده‌ها دارد. در ادامه درباره تخصیص وام مسکن به دانشجوها بخوانید.

وام مسکن 100 میلیون تومانی برای این افراد رسید

به گزارش جام جم آنلاین اکنون نزدیک به دوسال است که وضع نابسامان قیمت‌ها در قسمت‌های مختلف اقتصاد مسکن و انتظارها برای مشاهده یک نتیجه قطعی از مذاکرات وین باعث شده این بازار در حالت تعلیق قرار بگیرد.

اما حالا باتوجه به اینکه پس از مدت‌ها خبر قطعی درمورد برجام وجود ندارد ممکن است صبر معامله‌گران رو به اتمام باشد و معاملات دوباره به جریان بیفتد؟

منصور غیبی، کارشناس حوزه مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: انتظار می‌رود حوزه اقتصاد مسکن در سال چدید به یک رونق نسبی برسد، زیرا تقاضای انباشت‌شده در این حوزه در حالت انتظار قرار دارد.

او ادامه داد: بخشی عمده‌ای از این انتظار به نگاه مردم به مذاکرات وین برای انجام معاملات مربوظ می‌شود، اما این دوسال تعلیق و انتظار دیگر به حالت غیرطبیعی درآمده است و بازار مصرف‌کننده واقعی می‌طلبد.

غیبی گفت: امیدوارم با مدیریت دولت و احیای برجام راهکار اصلی برای مواجهه با حجم بالای تقاضا در بازار به کار گرفته شود تا باعث سوداگری و افزایش کاذب قیمت در این حوزه نشود.

وام‌های ودیعه دلیلی برای افزایش قیمت اجاره
این کارشناس درمورد وام‌های ودیعه توضیح داد: وام ودیعه کمکی به مستاجر نمی‌کند، زیرا انتظار برخورداری مستاجرین از وام باعث افرایش قیمت اجاره مسکن می‌شود.

او ادامه داد: با مراجعه به آمار بانک مرکزی و گزارش‌های مربوط به این حوزه از اقتصاد مسکن ارقام اجاره و رهن بالاتر از حد عادی است و یکی از دلالیل آن می‌تواند وام‌هایی باشد که دولت تا ۴۰ هزار میلیارد تومان برای مستاجرین تصویب کرده است.

غیبی دراین مورد بیان کرد: به‌نظر بنده اگر این مبالغ که مقدار کمی هم نیست در توسعه زیرساخت‌ها و تحویل به موقع آپارتمان‌ها در حوره اجاره‌داری هزینه می‌شد، خیلی بهتر از این بود که مستقیم به دست مستاجر داده شود.

او درمورد پیش‌بینی خود از بازار گفت: بازار از حوزه رکود نسبی خارج می‌شود و در ماه‌های پیش رو بازاری متناسب با نیاز واقعی مصرف‌کننده در حوزه اقتصاد مسکن را داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها