حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در دیدار معلمان منتخب استان خراسان رضوی

رویکرد آستان قدس بهره‌گیری از ظرفیت معلمان در مسیر اهداف فرهنگی خود است

تولیت آستان قدس رضوی معلمان را پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و رویکرد این آستان مقدس را بهره‌گیری از ظرفیت معلمان در مسیر اهداف فرهنگی خود دانست.
تولیت آستان قدس رضوی معلمان را پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و رویکرد این آستان مقدس را بهره‌گیری از ظرفیت معلمان در مسیر اهداف فرهنگی خود دانست.
کد خبر: ۱۳۶۴۵۲۱
به گزارش جام جم انلاین خراسان رضوی ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در همزمان با روز معلم در دیدار جمعی از معلمان منتخب استان خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، با گرامیداشت ایام شهادت شهید مطهری و تجلیل از معلمان، هدف از برگزاری این جلسه تجلیل از مقام رفیع معلم و استفاده از ظرفیت این قشر فرهیخته برای تحقق اهداف فرهنگی آستان قدس رضوی معرفی و عنوان کرد: تعبیر امام خمینی(ره) که معلمی را شغل انبیا دانستند، بلندترین و شایسته‌ترین تفسیری است که می‌توان برای جایگاه عظیم معلمی بیان کرد.وی وجه تشابه کار انبیاء و معلمان را تربیت انسان‌ها دانست و عنوان کرد: علمی که معلمان به دانش آموزان می‌آموزند، مقدمه تربیت انسان‌ها و جامعه است؛ معلمان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هستند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معلمان وظیفه تربیت دانش آموزان که سرمایه‎های انسانی آینده کشور هستند را بر عهده دارند، ابراز کرد: معلمان تنها کار تدریس و آموزش علوم را به دانش آموزان بر عهده ندارند، بلکه در تربیت فرهنگی و ارتقا مکارم اخلاقی نسل آینده کشور نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه متأسفانه جامعه آن‌گونه که شایسته است، قدر مقام شریف معلمی را نمی‌داند، ابراز کرد: معلمان ازجمله افرادی هستند که نقش زیربنایی و اساسی در شکل‌گیری شخصیت افراد و آینده جامعه بر عهده دارند از این رو اسلام و سیره پیغمبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) احترام و جایگاه ویژه‌ای را برای معلمان قائل است.
وی با بیان اینکه بنده به سهم خود از تلاش‌ها، ایثارها و مجاهدت‌ معلمانی که زندگی خود را وقف تربیت و تعلیم نسل آینده کشور کرده‌اند قدردانی می‌کنم، گفت: رویکرد آستان قدس رضوی استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم معلمان در مسیر تحقق اهداف فرهنگی خود است؛ از این رو باید همکاری فعالی در امور معنوی و تربیتی بین آستان قدس و مجموعه معلمان شکل بگیرد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بخش‌های علمی و فرهنگی آستان قدس باید سازوکار همکاری و استفاده از ظرفیت معلمان را طرح‌ریزی کنند، عنوان کرد: بارگاه حضرت رضا(ع) یک مؤسسه بزرگ معنوی، مذهبی و اقتصادی نیست، این آستان مقدس کانون تربیت، الهام و هدایت بشریت و متعلق به همه مردم به‌ویژه معلمان گرامی است.
وی گفت: معلمان از یک سو باید از معنویت بارگاه منور رضوی برای تربیت نسل جوان کشور بهره بگیرند و از سوی دیگر با توجه به تجربه و علمی که در حوزه تربیت انسان‎ها دارند، باید آستان قدس را در پیش برد برنامه‌های فرهنگی یاری‌ کنند.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به ایام پایانی رمضان اشاره و این ماه مبارک را بهار انس دل‌ها و قلب‌ها با معجزه بی‌بدیل پیامبر اکرم(ص)، قرآن کریم معرفی و اظهار کرد: خداوند قرآن را نازل کرد تا به بشریت هشدار و راه درست و صحیح را نشان دهد؛ اما اکثر انسان‌ها از این کتاب نجات بخش غافل هستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: ارسال انبیاء الهی، ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم برای آن است که انسان‌ها از غفلت خارج شوند و ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت‌ها برای نجات انسان از غفلت در مسیر زندگی است.
پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گزارشی از اقدامات فرهنگی و علمی آستان قدس ارائه و در ادامه سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گزارشی از برنامه‌های این اداره کل در خصوص عملیاتی کردن سند تحول، نظام رتبه‌بندی معلمان، راه‌اندازی قرارگاه‌ جهاد تبیین توسط فرهنگیان و توجه به ارتقای کیفیت آموزشی مدارس استان خراسان رضوی بیان کرد.
شوشتری برگزاری این جلسه را نشانه‎ای از توجه و اهمیت تولیت آستان قدس رضوی به مقوله آموزش و پروش دانست، اظهار کرد: لزوم همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف به‌ویژه آستان قدس رضوی برای همراهی در امر آموزش و تربیت نسل آینده کشور غیرقابل‌انکار است.
همچنین در این دیدار آقایان محمد سهرابی از معلمان برتر مدارس امام رضا(ع)، علیرضا نجفی نماینده مدیران مدارس متوسطه استان خراسان رضوی، سید محمدرضا رضادوست نماینده مدیران مدارس مقطع ابتدایی استان خراسان رضوی، سید محمدرضا محمودی زاده نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام محمدعلی نوعدوست نماینده معاونین و مربیان پرورشی مدارس استان خراسان رضوی، سید علیرضا نقیبی نماینده معلمان تربیت‌بدنی استان خراسان رضوی و خانم نسیم فرهنگ نماینده معلمین نمونه استان در سال 1401، محورها ذیل را بیان کردند:
- لزوم توجه به سند تحول بنيادين آموزش‌وپرورش و اقدام در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی
- مجاهدت علمی معلمان در ایام شیوع کرونا و آموزش مجازی
- اهمیت فراهم آوری امکانات مناسب آموزشی برای دانش آموزان حاشیه شهر مشهد و مناطق کم برخوردار استان 
- ضرورت حمایت از اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
- حمایت آستان قدس رضوی از کادر سازی برای نظام مقدس اسلامی در دانشگاه فرهنگیان
- ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با تأمین فضای مناسب برای دانش آموزان با همکاری آستان قدس رضوی
- همکاری بیش‌ازپیش آستان قدس رضوی با وزارت آموزش‌وپرورش برای شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد بی‌بضاعت 
- توسعه دارالقرآن‌های کریم و استفاده از بستر فضای مجازی برای فعالیت‌های قرآنی
- لزوم توجه بیشتر به مقوله تربیت‌بدنی به‌عنوان سلاح پیشگیری از بیماری‌‎ها در میان دانش آموزان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها