وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از خسارت ارتش اوکراین، گفت ۱۶۰ نظامی، ۲۶ خودرو زرهی، ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین و یک فروند جنگنده میگ-۲۹ اوکراینی در عملیات شبانه نابود شدند.
کد خبر: ۱۳۶۴۵۲۰
به گزارش جام جم آنلاین، همزمان با واردشدن بحران اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور به شصت‌وهفتمین روز خود، مسکو آمار جدیدی از تلفات و خسارات وارد شده به نیرو‌های مسلح اوکراینی را ارائه کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) از انهدام ۳۸ هدف نظامی اوکراینی از جمله انبار‌های مهمات توسط موشک‌های هواپایه خود طی عملیات شب گذشته خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «۲۷ نقطه و محل تجمع نیروی انسانی نظامی و تجهیزات نظامی در منطقه زاپروژیا منهدم شد. حدود ۱۶۰ سرباز اوکراینی و ۲۶ خودروی زرهی توسط نیرو‌های مسلح روسیه از بین رفتند».

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیرو‌های پدافند هوایی این کشور، ۱۰ پهپاد تهاجمی، دو موشک توچکا و یک جنگنده میگ-۲۹ اوکراینی را در نزدیکی اسلاویانسک را سرنگون کردند.

در ادامه این بیانیهآمده است: «از آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس تاکنون ۱۴۶ هواپیمای جنگنده، ۱۱۲ بالگرد و ۶۸۳ پهپاد اوکراینی منهدم شده است».

این در حالی است که پیشتر بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس با ادعای نابودی ۱۶ درصد از نیروی زمینی روسیه در جنگ اوکراین، مدعی شد احتمالا سال‌ها طول خواهد کشید تا مسکو دوباره این نیرو‌ها را تشکیل دهد. (جزئیات بیشتر)

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها