استاندار هرمزگان گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید هر چه زودترعملیاتی شود.
استاندار هرمزگان گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید هر چه زودترعملیاتی شود.
کد خبر: ۱۳۶۴۴۷۲

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،استاندار هرمزگان گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید هر چه زودترعملیاتی شود.

 

مهدی دوستی در نشست با تشکل‌های دانشجویی و رؤسای دانشگاه‌های استان، با بیان اینکه هرمزگان به لحاظ شاخص فلاکت و بیکاری در رتبه‌‌های نخست قرار دارد، اظهار کرد:این آمارها اصلا مناسب نیست اما وضع موجود در استان، عملکرد دولت گذشته است اما این موارد نافی مسئولیت‌های ما نیست و بر اساس قول هایی که به مردم دادیم تمام تلاشمان را به‌کار خواهیم گرفت تا این آمارها به صورت واقعی کاهش پیدا کند.

 

وی با اشاره به طرح‌های کلان زیرساختی در حال پیگیری و اجرا در استان، افزود: اشتغال دغدغه اصلی دولت است اما مدل توسعه هرمزگان دارای اشکالاتی است؛ مردم هرمزگان سال ها معیشت‌شان را از طریق صیادی و تجارت تأمین می کردند، اما تصمیم‌گیران هر دو روزنه معیشتی آن ها را با قوانین خودساخته محدود کردند و گفتند ما برایتان توسعه ایجاد می کنیم.

 

استاندار هرمزگان بیان کرد: مدلی که در قالب ایجاد صنایع بزرگ مقیاس، به ازای هر یک تا 1.5میلیون دلار سرمایه‌گذاری تنها یک شغل ایجاد شده و تغییر این مدل نیز بسیار سخت است و صرفا" با ایجاد صنایع کوچک خانگی نمی توان تغییرات اساسی ایجاد کرد بلکه باید زنجیره ارزش را شکل داد که بتوان با هر 25هزار دلار سرمایه‌گذاری یک شغل ایجاد کرد.

 

وی به نشست خود با صنایع فولادی و پالایشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: توسعه زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی، عمده‌ترین دغدغه ما در این نشست ها بوده است.

 

دوستی با بیان اینکه بخش پرظرفیت گردشگری استان دارای چالش‌های متعددی است، افزود: برنامه اصلی ما در این حوزه، 12ماهه کردن گردشگری استان است اما با توجه به منابع ما محدودمالی باید در چند هدف اصلی سرمایه گذاری کنیم.

 

وی، صنعت گردشگری استان را «گردشگری معیشتی» توصیف کرد و گفت: گردشگری هرمزگان توسعه‌ای نیست، یعنی اینطور نیست که کسی از محل درآمد آن بتواند کار خود را توسعه دهد و عمده سفرها به هرمزگان با هدف دیدن مناطق مختلف مانند دریا، مناطق بکر جزایر و ... صورت می گیرد و گردشگران با هدف اقامت در هتل و خانه‌های بومگردی به این مناطق سفر نمی‌کنند و نیازمند تعریف مدل جدیدی در حوزه گردشگری هستیم.

 

استاندار هرمزگان، نوسازی و احداث خوابگاه‌های جدید دانشجویی را یکی از دغدغه‌های مهم مطرح شده در حوزه وزیر علوم عنوان و بیان کرد: برای نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی با کمک شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعتبار لازم را تخصیص می دهیم.

 

مهندس دوستی، همچنین خواستار تشکیل شورای هماهنگی به منظور تشکیل نشست ماهانه با دانشگاه‌ها و فعالان دانشجویی شد و افزود: شورای نقد با حضور منتقدانی که برخواسته از رسانه‌های شناسنامه دار هستند و بر موضوعات مختلف اشراف دارند تشکیل شده و منتقدان دانشجویی نیز می توانند به عضویت این شورا در بیایند.

 

وی با بیان اینکه نخستین نشست این شورا هفته آینده تشکیل می شود، گفت: عملکرد ماهانه مجموعه دولت در این شورا ارائه می شود و اعضاء آن را نقد می کنند که بتوانیم در اجرای برنامه‌ها در مسیر درست قرار بگیریم.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور و تصویب برشی استانی این سند، خاطرنشان کرد: ما در حوزه فرهنگی ضعف‌هایی داریم که نباید به این سند اکتفا کرد و فعالان فرهنگی و دانشجویی باید در شکل‌گیری ساختار صحیح و تحقق اهداف آن به ما کمک کنند.

 

وی، اقتصاد دریامحور را دیگر موضوع حائز اهمیت برای جهش اشتغال و تولید در استان عنوان کرد و گفت: با جلب نظر سازمان بنادر و طی نشست با مدیرعامل این سازمان، تاسیس بندر جدید در شهرستان بندرلنگه و همچنین انتقال مرکزیت بنادر شرق از شهید باهنر به جاسک که کمتر از یک ماه آینده مقدمات این کار فراهم می شود، در دستور کار قرار گرفته است.

 

استاندار هرمزگان، صنعت کشتی سازی را چالش اساسی استان برشمرد و افزود: پیش از این درصنعت کشتی سازی خوب عمل نکردیم و در چندماه اخیر نیز به‌دلایل مختلف نتوانستیم تحولی را در این حوزه ایجاد کنیم و کماکان در حالت سکون به سر می بریم که نیازمند برخی تغییرات برای اتفاقات مثبت در این حوزه هستیم.

 

مهندس دوستی همچنین گفت: اجرای برنامه‌های هم‌تراز با سند تحول بنیادین، به‌عنوان جدی ترین برنامه های آموزش و پرورش که مورد تأکید رییس جمهور و دولت سیزدهم است، در دستور کار قرار دارد و باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

 

حجت الاسلام تقوی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان، انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و دفتر تحکیم وحدت، رئوفی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان، نجاتی زاده دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه‌های استان، ضیایی رییس دانشگاه فرهنگیان استان به نمایندگی از رؤسای دانشگاه‌ها و حجت الاسلام بدرآبادی به نمایندگی از دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان، دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها