درگیری اهالی روستایی با سارقان کابل برق، قربانی گرفت

۶ قتل برای چند متر سیم

شش کشته، چهار زخمی و دو گروگان، حاصل اختلافات طایفه‌ای بود که بامداد روز جمعه ۱۰ اردیبهشت در روستا‌های حسین‌آباد، کلان ظهور و شهر محمدان استان سیستان و بلوچستان رخ داد.
کد خبر: ۱۳۶۴۳۲۴
به گزارش جام جم آنلاین، در این درگیری طایفه‌ای مسلحانه، که به گفته مقامات مسؤول در فرمانداری دلگان بر سر سرقت کابل برق اتفاق افتاد، یک گروگان در روستای حسین‌آباد آزاد و دیگری کشته شد. اقدامات لازم نیروی انتظامی برای دستگیری عاملان این جنایت و گروگانگیری در حال انجام است.

روز جمعه در سه منطقه حسین‌آباد، کلان‌ظهور و شهرمحمدان بمپور حمام خون راه افتاد و عده‌ای کشته شده و برخی دیگر زخمی شدند. بامری‌پور، یکی از اهالی روستای‌کلان‌ظهور به جام‌جم می‌گوید: ساعت حوالی سه و نیم، چهار صبح روز جمعه بود که سه نفر از اهالی روستای ما متوجه حضور دو سارق در روستا شدند.
 
یکی از سارقان با فاصله در خودرو منتظر نشسته و سارق دیگر به بالای تیر برق رفته‌بود تا کابل‌های برق را ببرد و پس از سرقت از روستا فرارکنند. سارقی‌که بالای تیر برق بود، از دور متوجه حضور اهالی شد و به سارق دیگر که در خودرو نشسته‌بود، موضوع را اطلاع داد. با نزدیک شدن اهالی که دست خالی بودند و هیچ سلاحی هم نداشتند، بین آنان و دو سارق درگیری رخ داد. پس از درگیری، سارق مسلحی که در خودرو نشسته‌بود، یکی از اهالی روستا را به قتل رساند و سپس فرار کرد. سارق دیگر نیز به دست اهالی کشته شد.

در ادامه، اهالی با اورژانس تماس گرفتند و آمبولانس پس از سوار کردن دو همولایتی زخمی که گلوله به گردن و کمر آن‌ها اصابت کرده‌بود، به سمت بیمارستان ایرانشهر حرکت‌کرد. پس از حرکت آمبولانس، یک خودروی تیبا شامل دو آقا، دو خانم و یک بچه که از اقوام زخمی‌ها در روستای‌کلا‌ن‌ظهور بودند، دنبال آمبولانس حرکت‌کرد.
 
پس از رسیدن به بیمارستان، دو مجروح بستری شدند و خودروی تیبا به قصد برگشت به روستا حرکت کرد. در جاده ایرانشهر- دلگان بودند که ناگهان چند فرد ناشناس که هنوز هم مشخص نیست به کدام طایفه مربوط هستند و سرنشینان خودرو را تعقیب می‌کردند، به سمت خودروی تیبا تیراندازی کرد که در نتیجه این تیراندازی، دو خانم و یک آقا کشته شدند.

او ادامه داد: بعد از دومین درگیری، برخی از اهالی روستای کلان‌ظهور به روستای حسین‌آباد رفتند و برادر سارق فراری را به قتل رساندند و دو نفر را هم به گروگان‌گرفتند.

آن‌طور که اهالی روستا می‌گویند، پس از وقوع حادثه، منطقه به محاصره ماموران نیروی انتظامی درآمد و از سوی دیگر بزرگان طوایف مختلف دور هم جمع شده‌اند تا با گفتگو موضوع اختلافات را حل و فصل کنند تا کار به درگیری مسلحانه و قتل بیشتری نکشد.

به گفته بامری‌پور، این اولین بار نیست که سارقان برای سرقت کابل به روستای کلان‌ظهور می‌آیند و در گذشته نیز بار‌ها سرقت کابل برق رخ داده‌است.

حل اختلافات طایفه‌ای با توسل به قانون

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با جام‌جم گفت: «این درگیری مسلحانه بین اهالی و سارقان رخ داد که در نتیجه آن، یک سارق و یک نفر از اهالی کشته شده و یک نفر دیگر از اهالی مجروح و سارقان دیگر موفق به فرار از محل درگیری شدند. در ادامه این درگیری‌ها و به دنبال اختلافات طایفه‌ای، برخی افراد ناشناس در اقدامی تلافی‌جویانه به سمت یک خودروی ۴۰۵ در روستای محمدان شهرستان بمپور تیراندازی کرده و سه نفر را به قتل رساندند.»

طاهری ادامه داد: «بر اساس تحقیقات پلیسی، سرنشینان پژو از اقوام افرادی هستند که صبح روز حادثه در درگیری حضور داشتند. در این حرکت نادرست و به قصد انتقام‌جویی بعدازظهر روز گذشته دو فرد دیگر توسط افراد مسلح ناشناس به گروگان گرفته شدند.»

با شناسایی محل اختفای گروگانگیران در روستای حسین‌آباد دلگان، یکی از گروگان‌ها آزاد شد، اما گروگان دیگر که جوانی ۳۸ ساله بود، توسط گروگان‌گیران قبل از رسیدن پلیس به قتل رسیده‌بود.»

لیلا حسین‌زاده - حوادث / روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها