وداع با پیکر سردار جبهه فرهنگی در حرم رضوی

تشییع پیکر مرحوم نادر طالب زاده در حرم امام رضا (ع)

پیکر مرحوم نادر طالب زاده  یکی از سرداران جبهه فرهنگی بامداد یکشنبه یازدهم اردیبهشت در حرم امام رضا (ع) تشییع شد و برای خاکسپاری
پیکر مرحوم نادر طالب زاده یکی از سرداران جبهه فرهنگی بامداد یکشنبه یازدهم اردیبهشت در حرم امام رضا (ع) تشییع شد و برای خاکسپاری
کد خبر: ۱۳۶۴۳۱۷
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، پیکر مرحوم نادر طالب زاده با حضور مردم، هنرمندان و پژوهشگران در حرم امام رضا (ع) پس از طواف و اقامه نماز تشییع شد.
مراسم وداع با پیکر این سردار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هم  در حرم رضوی برگزار شد.

قرار است پیکر این هنرمند انقلابی به تهران منتقل و مراسم تشییع وی از مقابل مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر (عج) برگزار شود.
 وی متولد ۴ دی ۱۳۳3 و در کارمامه فعالیت های او مستندسازی ، تهیه‌کننده گی ،کارگرداتنی ، مجریگری

،دبیری کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار، از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق و عضو هیئت اندیشه‌ورز شبکه افق برجسته نمایی می کند.

طالب‌زاده دارای مدارک کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.
از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. وی در جنگ بوسنی شرکت داشته‌است.

او سابقه همکاری با مرتضی آوینی را هم داشت.

نادر طالب‌زاده، عصر ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به علت عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان درگذشت.
رهبر معظم انقلاب در پیامی در گذشت این هنرمند انقلابی را تسلیت گفتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها