رئيس پليس فتا استان کرمان هشدارداد:

کلاهبرداران سایبری در کمین فطریه روزه‌داران

رئيس پليس فتا استان کرمان گفت:توجه به اصالت موسسه‌های خیریه در فضای مجازی جهت پرداخت فطریه یا کفاره روزه ناکامی کلاهبرداران سایبری را به همراه دارد.
کد خبر: ۱۳۶۴۲۷۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ محمدرضا رضایی،بیان داشت:همواره مجرمان سایبری با تبلیغات کاذب در فضای مجازی و ترغیب احساسات انسان دوستانه افراد سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی و کلاهبرداری از آنها را دارند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی ماه مبارک رمضان گفت:افراد سودجو برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره روزه با درج شماره حساب بانکی و ارسال پیام و راه اندازی کمپین‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی،دام خود را برای شهروندان روزه دار پهن کرده‌اند.

سرهنگ رضایی،برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری با این عنوان گفت:از پرداخت فطریه یا کفاره روزه در سایت‌های ناشناس و یا به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد که در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند، خودداری کنید.

این مقام انتظامی در توصیه به شهروندان افزود:شماره حساب‌های اعلامی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)،شورای عالی زکات یا رسانه‌های ملی و محلی (رادیو،تلویزیون) بهترین راه برای پرداخت زکات فطریه یا کفاره روزه است چرا که  تنها از این طریق این وجه، به دست افراد نیازمند واقعی می رسد.

رئيس پليس فتا استان بیان داشت‌:در زمان پرداخت زکات فطریه یا کفاره روزه چنانچه به درگاه پرداخت بانکی هدایت شدید مولفه های یک درگاه پرداخت بانکی اصلی را با خود مرور کنید تا از حساب بانکی شما برداشت غیر مجاز صورت نگیرد.

وی تاکید کرد:کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها