استاندار تهران با بیان اینکه هم اکنون وضعیت کرونایی این استان در آرامش است، گفت: باید قدر این شرایط را دانست و باید از این شرایط مطلوب مراقبت کرد.
کد خبر: ۱۳۶۴۲۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، محسن منصوری روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: در دوره های گذشته وقتی آمارهای کرونایی کم می‌شد کار را رها می‌کردیم و حتی در دوره ای شاهد ۳۰ فوتی در روز بودیم اما بدلیل مراقبت نکردن از این شرایط پس از مدتی میزان فوتی ها به ۲۰۰ نفر می‌رسید.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا قابل پیش‌بینی نیست و نمی دانیم که در آینده چه پیش خواهد آمد، افزود: باید مراقبت کنیم و با پیگیری روند مقابله که امروز باعث شده آمارها به زیر ۲۰ نفر فوتی در روز برسد، ادامه داشته باشد و به فضل خدا تعداد فوتی ها به صفر برسد و ریشه کن شدن این بیماری منحوس را اعلام کنیم که بر همین اساس همه دستگاه ها باید با جدیت پیگیر موضوع باشند.

منصوری تاکید کرد: در خصوص شهرستان پاکدشت به عنوان تنها شهرستانی که آمار مراجعین سرپایی در آن افزایش پیدا کرده و این افزایش معنادار است و موجب ایجاد نگرانی می شود باید فرماندار و مسئولین مرتبط با حوزه کرونا بررسی کنند و علت این موضوع را پیدا کنند.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضروری است

استاندار تهران بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز تاکید کرد و گفت: باید نسبت به تکمیل تزریق دوز سوم با جدیت عمل کنیم تا همان گونه که تزریق دز اول و دوم انجام شد، دوز سوم که در حال حاضر با نسبت بسیار پایین تری تزریق شده پیگیری شود، این کار باید از طریق رسانه ها فرهنگ سازی شود، براساس گزارش ها تزریق دوز سوم واکسن ایمنی را تا حدود ۷۵ درصد افزایش می دهد لذا باید جدی گرفته شود.

به گفته وی، رسانه ها باید در زمینه فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

استاندار تهران با اشاره به موضوغ فاصله گذاری مدارس با بیان اینکه در این شرایط نباید مدارس را تعطیل کنیم گفت: واقعیت کلاس‌های ما مشخص است، با همین ساختار موجود حتی الامکان باید رعایت پروتکل های بهداشتی محقق شود، سرویس های مدارس نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که چند دانش آموز با یک راننده در فضای ماشین قرار می گیرند لذا باید این موضوع به سرویس مدارس توسط مدیران مدارس تذکر داده شود تا مراعات کنند، اگر راننده ای رعایت نمی کند مدارس باید نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

وی بر لزوم ورود اطلاعات مدارس به سامانه سنجش سلامت دانش آموزان نیز تاکید کرد و گفت: استانی همچون تهران با حدود هشت هزار مدرسه قطعا برای ورود به اطلاعات نیازمند سامانه است، این زیرساخت ها برای کرونا و پس از آن نیاز است بی تردید کرونا با توجه به مشکلات و آسیب هایی که به همراه داشت برکاتی همچون پیشرفت در حوزه دولت الکترونیک و ارتقای سطح خدمات در حوزه نرم افزاری و فناورانه را نیز به همراه داشته که مبنای طراحی و اجرای سامانه ها نیز همین موضوع است.

منصوری خاطرنشان کرد: اگر سامانه کارآمدی نداشته باشیم قطعا مورد بهره برداری قرار نمی گیرد لذا دانشگاه های علوم پزشکی باید نسبت به ارتقای سامانه سنجش سلامت دانش آموزان اقدام کند و آموزش و پرورش نیز ورود اطلاعات مدارس را جدی بگیرد بر همین اساس باید به مدیران مدارس اطلاع رسانی شود و ورود اطلاعات آن ها به سامانه نیز پیگیری شود.

به گفته وی، در سطح استان تهران اگر دانشگاه های علوم پزشکی پروتکل و دستورالعملی را پس از جمع بندی به نتیجه برسند و به مدارس ابلاغ کنند باید اجرایی شود این طور نیست که تنها به ابلاغیه های وزارتخانه توجه شود، اگر در دانشگاه های علوم پزشکی به دستورالعمل جدیدی برسند و در کمیسیون تخصصی در ستاد استانی مقابله با کرونا به تصویب برسد حتما باید اجرایی شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس گفت: باید از حضور حماسی و افتخار آفرین مردم تهران در روز قدس قدردانی کنم، پس از دو سال وقفه به دلیل کرونا در برگزاری راهپیمایی روز قدس دیروز حماسه دیگری رقم خورد که امیدواریم ریشه اسرائیل غاصب در منطقه بخشکد و شاهد آزادی و پیروزی مردم فلسطین باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها