وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سهم مردم و تسهیلات خرد از وام‌های شبکه بانکی 10 درصد است، گفت:‌ در بسته راهبردها و سیاست‌های بانکی به ویژه برای بانک‌های دولتی خواسته‌ایم که میزان تسهیلات خرد برای مردم را افزایش دهند.
کد خبر: ۱۳۶۴۲۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، سید احسان خاندوزی امروز ‌‌در مورد ابلاغ بسته راهبردها و سیاست‌های‌ بانکی اظهار داشت: در حال حاضر سهم تسهیلات خرد از کل تسهیلات شبکه بانکی ناچیز و در حد 10 تا 12 درصد است که این قابل قبول نیست و باید سهم مردم در قالب تسهیلات خرد در شبکه بانکی اضافه شود.

وی گفت:‌ در بسته راهبردها و سیاست‌های بانکی به ویژه برای بانک‌های دولتی خواسته‌ایم که میزان تسهیلات خرد برای مردم را افزایش دهند و با کمک مؤسسه اعتبارسنجی ایرانیان، گیرندگان تسهیلات را با اعتبارسنجی به سمت گرفتن تسهیلات خرد هدایت کنند.

وزیر اقتصاد گفت: این سیاست‌ها چهار رکن دارد، از جمله هدایت اعتبار و همچنین بانک‌های دولتی حق ندارند فعالیت سوداگری در زمینه دارایی ارزی، زمین، مستغلات، طلا و سکه بروند.

خاندوزی همچنین گفت: بانک‌ها باید نقدینگی خود را سمت پروژه‌ های اولویت‌ دار، دانش‌بنیان، تولیدی و در جهت کمک به ارزآوری هدایت کنند و همچنین صنایع تولیدی باید در اولویت قرار گیرند.

وی همچنین ادامه داد: تلاش بر این است که در این بسته راهبردی، نقدینگی بانک ها اضافه نشود و اضافه برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی موجب رشد نقدینگی و تورم نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از طریق سیاست‌های اقتصادی دولت مبنی بر رشد اقتصادی پایدار غیرتورمی و فقرزدا در این بسته دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم این بسته سیاستی در سال جاری در حد کلیات باقی نماند و نیازمند تصمیمات موردی و نظارت بر سیاست‌ها در شبکه بانکی هستیم.

خاندوزی این را هم گفت: هیأت مدیره بانک‌ها باید نظارت کنند تا سیاست‌های بانکی در جهت تولید غیرتورمی و فقرزدا دنبال شود و در پایان شهریور سال جاری ارزیابی شبکه بانکی در مورد اجرای این سیاست‌ها دنبال می‌شود.

وی یکی از سیاست‌های دولت را در زمینه بانک‌ها خروج از بنگاه‌داری دانست و گفت: جهت کمک بانک‌ها به سرمایه‌گذاری باید منابع جدیدی به بانک‌ها تزریق شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در مورد پروژه‌ها هم پروژه‌هایی که با پیشرفت بیش از 80 درصد هستند در اولویت قرار دارند و همچنین پروژه‌های دانش‌ بنیان در اولویت خواهند بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها