یک مبتکر اهل اسلوونی عینکی منحصر به فرد برای ناشنوایان عرضه کرده که قادر به زیرنویس کردن گفتگوها و صدای فیلم‌های سینمایی به طور خودکار است.
کد خبر: ۱۳۶۴۲۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، پیش از این عینک‌ های مجهز به دوربین عرضه شده بودند که به نابینایان توضیح می‌دادند در حال نگاه کردن به چه چیزی هستند. اما «ویسی» کمی متفاوت است، زیرا این عینک مجهز به میکروفون بوده و متن صحبت‌های دیگران و فیلم‌ها را به صورت زیرنویس نشان می‌دهد.

در حال حاضر نمونه اولیه این عینک عرضه شده که دارای میکروفون حذف نویز در جلو، یک صفحه نمایش شبیه به عینک گوگل در داخل یک لنز، ریزپردازنده ای مبتنی بر اندروید، یک صفحه لمسی برای کنترل عملکرد عینک و البته یک باتری لیتیوم پلیمری است. این عینک به طور پیش فرض همراه با لنزهای شفاف عرضه می‌شود، اگرچه می‌توان لنزهای پزشکی نیز بر روی آن نصب کرد.

به گفته طراح این عینک، عینک ویسی می‌تواند گفتار شخص دیگری را که در حال مکالمه با کاربر است، درک کند و کلمات او را به‌عنوان زیرنویس متنی تقریباً دقیق در لنز عینک نمایش دهد.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می‌کند و با پنج زبان زنده دنیا سازگار است. وزن این عینک کمتر از ۱۰۰ گرم بوده و با یک بار شارژ باتری برای بیش از ۲۴ ساعت قابل استفاده است. قرار است این عینک به قیمت ۶۷۵ دلار عرضه شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها