یادنامه‌ای برای نادر طالب‌ زاده که دیشب به ابدیت پیوست

بدرود نادر جبهه فرهنگی انقلاب

شب گذشته خبری منتشر شد و کام اهالی رسانه را تلخ کرد. نادر طالب‌زاده، مستندساز و مجری تلویزیون که مدتی بود در بستر بیماری به سر می‌برد دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۳۶۴۱۶۹

او چهره‌ای تلویزیونی است که در پرداختن به سوژه‌های خاص و حساس، مصاحبه با شخصیت‌های بین‌المللی و همچنین کارگردانی مستند در حوزه سینمای مقاومت همت بلندی داشت و به همین خاطر جای خالی‌اش حالاحالاها در این عرصه حس خواهد شد.

به گزارش جام‌جم، وقتی صحبت از مستندسازی می‌شود ناخودآگاه مخاطبان به یاد نادر طالب زاده می‌افتند، اندیشمند، مستندساز و مجری ای که به نگاه متفاوت به موضوعات در میان مخاطبان شهره است. او علاقه مند بود همیشه کارهای موثر انجام بدهد.

به همین دلیل، گزیده کاری را برای خودش انتخاب کرد ولی با هر کار سر و صدا ایجاد می کرد. فرقی نمی‌کرد تبیین فرهنگ انقلاب باشد یا در کسوت کارگردان. برای مستندسازی یا مجری برای یک برنامه. او در هر راهی که قدم می‌گذاشت سعی می‌کرد یک اثر تاثیرگذار را روانه آنتن کند.

چند دهه فعالیت فرهنگی

زنده‌یاد نادر طالب‌زاده دبیری جشنواره عمار را در کارنامه دارد و از افراد تاثیرگذار در تاسیس شبکه افق سیما هم بود.

همچنین کنفرانس افق نو از دیگر رویدادهایی بود که به همت او با دعوت از چهره‌های بین‌المللی در عرصه مبارزه علیه استعمار و استکبار برگزار می‌شد.

او سال ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمد و فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۵۹ شروع کرد و تا مدتی پیش ادامه داد. طالب‌زاده کارگردانی فیلم سینمایی و نسخه سریالی «بشارت منجی» را نیز در کارنامه خود دارد.

خبر درگذشت او را ۹ اردیبهشت حمید جوادی، تهیه‌کننده برنامه عصر که با اجرای طالب‌زاده روی آنتن شبکه افق می‌رفت،‌تایید کرد و به مهر گفت: او بر اثر نارسایی قلبی به ابدیت پیوست.

حمید جوادی پیش از این از عود کردن مجدد علائم بیماری نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون خبر داده بود و گفته بود: تا روز چهارشنبه گذشته حال عمومی ایشان خوب و رو به بهبودی بود، اما از روز چهارشنبه مجدد به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شدند.

دفتری که بسته شد

این مجری و فعال فرهنگی روزهای اخیر را در بستر بیماری به سر برد و حال و روز خوشی نداشت. این موضوع باعث شد تا رئیس رسانه ملی و دیگر مدیران واکنش‌هایی نسبت به این اتفاق در صفحات مجازی داشته باشند و برایش طلب شفا کنند.

روزهای اخیر بسیاری برای این چهره آرزوی سلامتی کردند و از تلاش‌های او در حوزه رسانه نوشتند اما دفتر حیات او خیلی زود به پایان رسید.

به تازگی پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در صفحه شخصی خود درباره نادر طالب‌زاده نوشته بود. در بخشی از این متن آمده است: «روزهای خوب آنتن مدیون کاردرست‌هایی مثل طالب‌زاده است. به ملاقات استاد طالب‌زاده رفتم و با او صحبت کردم. می‌شنید و دستش را تکان می‌داد.»

همچنین وحید جلیلی، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی هم در صفحه شخصی‌اش از بستری‌شدن نادر طالب‌زاده در بیمارستان خبر داد. در بخشی از این نوشته آمده بود: «‌استاد نادر طالب‌زاده، سردار سرافراز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی لحظات بسیار سختی را در اتاق مراقبت‌های ویژه می‌گذراند. »

مسعود ده‌نمکی، کارگردان سینما با انتشار عکسی از نادر طالب‌زاده، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون در صفحه اینستاگرامش از حال نامساعد او خبر داد و نوشت: «برای شفای عاجل حاج‌نادر عزیزمان که لحظات سختی را در اتاق مراقبت‌های ویژه می‌گذراند حمد قرائت کنیم.»

نادر طالب‌زاده ۸ آذر ۱۴۰۰ به‌دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بیمارستان بستری شده بود. او همچنین ۱۸ دی همان سال بار دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و اوایل بهمن ۱۴۰۰ مرخص شد. حالا چند روزی بود در بیمارستان بستری شده بود و این‌بار حالش رو به وخامت گذاشت و برای همیشه به دیار باقی سفر کرد.این چهره فرهنگی همواره سعی داشت با جریان‌سازی و تولید آثاری در حوزه مقاومت به این مهم بپردازد.

سوگند آرامی - رسانه / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها