به دنبال مقابله با برنامه پهپادی ایران، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای متوقف کردن پهپاد‌های ایرانی تصویب کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۵۶
به گزارش جام جم آنلاین،  مجلس نمایندگان آمریکا طرحی موسوم به «قانون توقف پهپاد‌های ایرانی» را تصویب کرد. این طرح که دسامبر سال گذشته به مجلس نمایندگان معرفی شد، روز گذشته در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

در حال حاضر هم برخی مقررات وجود دارد که تحریم‌هایی را علیه افراد یا نهاد‌هایی که برخی تسلیحات نظامی را در اختیار ایران قرار می‌دهند، اعمال می‌کند. این لایحه مقررات موجود را گسترش داده و به طور خاص هواپیما‌های جنگی بدون سرنشین (پهپاد) را به فهرست تسلیحات مشمول تحریم اضافه می‌کند.

نماینده پنسیلوانیا پس از تصویب این لایحه در صفحه توییتر رسمی خود مدعی شد ایران از پهپاد‌های خود برای حمله به نیرو‌های آمریکایی و صهیونیستی که در منطقه غرب آسیا حضور دارند استفاده می‌کند.

گفتنی است طرح مذکور باید به تصویب سنا و پس از آن به امضای رئیس جمهور برسد تا تبدیل به قانون شود. پیشتر، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که دولت این کشور در صدد یافتن راه‌هایی برای مقابله با برنامه پهپادی ایران است.

این اقدام مجلس نمایندگان در بحبوحه مذاکرات وین رخ می‌دهد. چندی پیش، امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در تماس تلفنی با گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده بود در زمینه توافق هسته‌ای توپ در زمین آمریکاست و برای حصول نتیجه، طرف مقابل باید از خود جدیت نشان دهد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها