آمازون برای سومین بار در سال‌های اخیر در فهرست یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های کاری در آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، گروه حمایتی ملی شورای ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا، آمازون را در فهرست معرفی کم‌ایمنی‌ترین مکان‌های کار آمریکا در سال ۲۰۲۲ قرار داده است.

این خرده‌ فروش اینترنتی امتیاز کمی را در ارتباط با حفظ ایمنی محیط کار به دست آورده است. علت آن است که نرخ آسیب به کارگران و کارمندان آمازون بیش از دو برابر میانگین صنعت این کشور است.

از جمله رویدادهای تلخ مرتبط با محیط کار در شرکت آمازون می‌توان به شش مورد مرگ در یک انبار در بسمر واقع در ایالت آلاباما از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۲۰ تاکنون اشاره کرد.

بنا بر گزارش شورای ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا یکی از کارگرانی که فوت کرده مجبور بود در حالی که مریض بوده کار کند، زیرا مرخصی بدون حقوق کافی نداشت. یکی از کارگران آمازون به نام جنیفر بیتس اشاره کرده که سرعت کار و فشار کلی منجر به صدماتی به کارکنان آمازون شده است. همچنین به اخراج کارگر یکی از انبارهای آمازون در استیتن آیلند، به نام جرالد برایسون، پس از اعتراضات سال ۲۰۲۰ به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا اشاره شده است. یک قاضی اخیراً به آمازون دستور داد تا برایسون را پس از اینکه مشخص شد برای انتقام گیری از انتقادهایش از کار برکنار شده، بازگرداند.

انتشار این گزارش که هتل هیلتون، استارباکس و دولار جنرال هم در آن حضور دارند، هیچ پیامد مستقیمی برای آمازون نخواهد داشت. با این حال، وجهه آن را خدشه دار می‌کند.

طرفداران حقوق کارگران همچنین آمازون را به سو استفاده از یک برنامه کار خیریه برای پنهان کردن میزان آسیب واقعی وارده به کارگران خود متهم کرده‌اند و برایسون اولین کسی نبود که ظاهراً به دلیل انتقاد از شیوه‌های کار اخراج شده است. اما هنوز در این زمینه اطلاعات کافی وجود ندارد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها