دادگاه قانون اساسی ایتالیا اعلام کرد با برانداختن سنتی که برای تازه متولدین در این کشور به شکل خودکار نام خانوادگی پدر ثبت می‌شد، از این پس کودکان ایتالیایی نام خانوادگی هر دو والدین خود را خواهند داشت.
کد خبر: ۱۳۶۳۹۱۴
به گزارش جام جم آنلاین، این دادگاه ایتالیایی در بیانیه‌ای اعلام کرد قانون موجود برای نام خانوادگی کودکان در این کشور برای هویت آن‌ها تبعیض‌آمیز و مضر است. لازم است هر دو والدین بتوانند از نام خانوادگی خود برای کودکان‌شان استفاده کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که کودکان باید نام خانوادگی هر دو والدین خود را داشته باشند تا بتوانند بعد‌ها از میان آن‌ها انتخاب خود را داشته باشند مگر اینکه پدر و مادر هر دو بر سر استفاده از یک نام خانوادگی برای فرزندشان توافق کنند.

این قانون جدید برای تصویب به پارلمان این کشور فرستاده شده است.

«النا بونتی» وزیر خانواده ایتالیا در حساب کاربری فیسبوک خود نوشت دولت به شکل کامل از این لایحه در پارلمان حمایت می‌کند. وی در ادامه گفت پدر‌ها و مادر‌ها هر دو باید به شکل یکسان برای بزرگ کردن کودکان شان احساس مسئولیت کنند.

این در حالی است که پاپ فرانسیس و رهبران سیاسی ایتالیا نگرانی‌های خود را درباره تاثیر کاهش میزان تولد در این کشور به دلیل افزایش هزینه‌ها به عنوان یکی از عوامل کاهش زادو ولد ابراز کردند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها