روز قدس، میراث امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری‌اسلامی است و طی این سال‌ها، در آخرین جمعه ماه‌رمضان همه مسلمانان جهان و آزادیخواهان دنیا از جمله جامعه یهودیان و کلیمیان ایران حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۷۹

در شرایط فعلی، رژیم‌ صهیونیستی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست. در‌حال‌حاضر با توجه به این‌که دولت نفتالی‌بنت بسیار شکننده است و توانایی کنترل انتفاضه را ندارد، اسرائیل در یک حالت استیصال و درماندگی قرار گرفته است.

در عین حال برای رهایی از فشار افکار عمومی تلاش می‌کند سختگیری علیه مردم فلسطین را تشدید کند. جهانیان شاهد بودند رژیم‌صهیونیستی، مردم فلسطین را در سرزمین‌های اشغالی و در مجاورت مسجدالاقصی که مورد احترام همه ادیان آسمانی است، بی‌رحمانه مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و این مکان مقدس را به مسلخی برای مردم مسلمان و مظلوم فلسطین تبدیل کرده است.

مردم مسلمانی که فقط قصد خواندن نماز و به‌جای آوردن عبادت در این جایگاه مورد احترام را داشتند، متاسفانه در معرض شلیک مستقیم گلوله قرار گرفتند و بسیاری از آنها کشته و زخمی شدند.

این همه خشونت با هیچ منطق و قواعد بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری سازگاری و همخوانی ندارد و این مساله نشان می‌دهد رژیم‌ صهیونیستی نه به حقوق شهروندی احترام می‌گذارد و نه به مساله حقوق بشر اعتنا می‌کند.

از همین رو، بیانات رهبر انقلاب در این باره که زبان دیپلماتیک برای مواجهه با این رژیم کاربردی ندارد، کاملا با واقعیت موجود در صحنه بین‌المللی تطابق دارد.

چندین و چند سالی که از جنگ‌ های اعراب و اسرائیل می‌گذرد و جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا موضع روشن و شفافی در برابر رژیم اشغالگر اتخاذ کرده و به حمایت خود از مردم فلسطین ادامه داده است.

همایون سامه‌یح - نماینده کلیمیان مجلس یازدهم / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها