از زمان تولد نامشروع غده سرطانی در غرب آسیا در 1948، هیچگاه به اندازه زمان حاضر رژیم صهیونیستی با تنفر عمومی مردم جهان مواجه نشده است.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۴۶

سال ها مالکان زر و زور که رسانه های متعدد جمعی را در اختیار خود داشتند،بی وقفه تلاش کردند تا تصویر این مولود پلید را تطهیر کنند؛ بزرگ نمایی هولوکاستی که در اصل آن حرف و حدیث بسیاری وجود دارد تا فیلم های مختلف و پرخرج هالیوودی و کارتون هایی که بچه ای به دنبال گمشده و موعودی است، همگی برای ساختن مشروعیت در اذهان مخاطبان بود ... تلاش های چند صد میلیارد دلاری که با موفقیت توأم نبود به دلیل آنکه هر چند ظاهر را می شد با سلطه رسانه ای روتوش کرد، ولی آنقدر ماهیت و ذات این رژیم، منحوس و پلید بود که واقعیت های سبوعانه و ماهیت تجاوزگرانه آن را نتوانست از دید افکار عمومی جهانیان پنهان کند.

نقض روزمره قواعد بنیادین حقوق بشر و الزامات اولیه حقوق بشر دوستانه، توسل به زور در قبال فلسطینیانی که سرزمینشان دهه هاست در اشغال است، به اسارت گرفتن کودکان، شکنجه، اعدام‌های فراقانونی و بازداشت‌های خودسرانه، ساخت دیوار حایل، به غارت بردن منابع طبیعی، محاصره دریایی و زمینی جمعیت غیرنظامی، حمله به تأسیسات زیر بنایی مردم فلسطین و نابودی آنها، اقداماتی که مصداق جنایات جنگی است و دیوان کیفری بین المللی نیز صلاحیت خود را برای رسیدگی به آنها احراز کرده، حقایقی نیست که از چشم آزادی خواهان جهان نادیده گرفته شود.

برای افشای ماهیت پلید این رژیم، مهم ترین ابزار موجود رسانه های گروهی هستند. وقتی صهیونیست ها یکی از مهم ترین اهداف خود را در تجاوز به غزه، مقر رسانه ها می دانند، به خبرنگارها شلیک می کنند و خبرگزاری های مستقل را دشمن می دانند و هیچ مصونیتی برای آنها قائل نیستند، به عمق جنگ رسانه ای موجود پی می بریم.

سال هاست رسانه های استکبار تلاش می کنند تا اقدامات رهایی بخش گروه های مبارز و مردم فلسطین را اولاً بی ثمر و بی نتیجه نشان دهند و ثانیاً آنها را با تروریسم گره بزنند و رژیمی که خود مصداق عینی تروریسم دولتی است و از هیچ جنایتی در سرزمین های اشغالی، کشورهای محور مقاومت، همسایگان و ایران اسلامی (ترور دانشمندان هسته ای کشورمان) فروگذار نکرده اند و از اقصی نقاط گیتی یهودیان را به زور و تطمیع و تهدید به سرزمین های فلسینی ها مهاجرت بدهند و آنها را قربانی و مظلوم نشان دهند؛ حنایی که دیگر حتی نزد خود غربی های طرفدار رژیم منحوس نیز بی رنگ شده است.

شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی نیز از دیگر جنبه های عملیات روانی رسانه ای نظام سلطه بود که هفتاد سال بر آن تأکید می کردند؛ شیشه جان دیوی که از دست و دندانش خون بی گناهان می چکد، زمانی با سنگ و در حال حاضر با موشک های حماس نه تلنگر، بلکه شکاف های عمیقی برداشته است.

به منظور ادای وظیفه به آرمان مقدس و مشروع فلسطین، امور بین الملل صداوسیما، ریاست نشست تخصصی رسانه و قدس شریف را با حضور صاحب نظرانی از داخل و خارج از کشور برگزار کرد تا ضمن تبیین نقش رسانه ها در مساعدت به مظلومانی که حقوق اولیه آنها، یعنی حق بر زیستن و حق داشتن امنیت، خانه، سرپناه، و ...به شدیدترین وجه نقض شده است ، تدبیری برای تحقق گفتمان متعالی جمهوری اسلامی ایران مستند به اندیشه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه صلح عادلانه و حل مسأله فلسطین به صورت نهایی و قطعی با مشارکت همه مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود، اتخاذ کرده باشیم.

بدون تردید، در ادای این دو مهم، رسانه ملی، نقش بی بدیل و سترگی داشته و دارد. باشد که این تلاش های رسانه ای و مبارزات مستضعفان عالم علیه جور و ستم صهیونیست ها به زودی صلای آزادی قدس شریف (شهری را که وفق قطع نامه های متعدد سازمان های جهانی، وصف بین المللی دارد و برای همه ادیان و مذاهب ابراهیمی مقدس است) هر چه زودتر در دنیایی که در آستانه نظم جدیدی قرار گرفته، سر دهد.

علی فهیم دانش - مشاور رئیس و مدیرکل امور بین الملل رسانه ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها