رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از عدم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: بانک های عامل کردستان در حوزه پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال کوتاهی می کنند.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۳۳

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، ارسلان ازهاری ظهر امروز چهارشنبه در اولین جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: بحث آموزش های هدفمند و بازارمحور و ایجاد مهارت های شغلی در دوره های اموزشی فنی و حرفه ای باید ارتقایابد و به افراد آموزش دیده تسهیلات پرداخت و کسانی که شغل ایجاد میکنند ،شناسایی و رصد شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به توسعه اشتغال روستایی در سطح کلان استان اشاره کرد وگفت: در سال 1400برای توسعه اشتغال روستایی بالغ بر 550میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که برای راستی ازمایی و بررسی طرحهای  روستایی بوده است. وی تصریح کرد:طرحهایی روستایی که تسهیلات دریافت نموده و‌شغل ایجاد کرده اند باید رصد و‌شناسایی و از آنها حمایت شود.

 وی در ادامه افزود: تاکنون بالغ بر 156میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانکها برای پرداخت تسهیلات بانکی به طرحهای اشتغالزایی تخصیص یافته اما متاسفانه در پرداخت تسهیلات به طرحهای اشتغالزایی به نحو‌مطلوب کار انجام نشده است.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در ادامه بیان داشت: بانکهایی که  تسهیلات اشتغالزایی را به متقاضیان  پرداخت نموده اندو شغل ایجادشده  باید به کار گروه معرفی نمایند.

 ازهاری در ادامه به پرداخت جواز تاسیس طرحهای راکد استان اشاره کرد وگفت: متاسفانه یکی از طرح های راکد استان که حدود 20 سال است جواز تاسیس دریافت کرده اما هیچ‌حرکتی برای احداث آن انجام نشده زمین نمایشگاههای بین المللی سنندج است که نباید جواز تاسیس دریافت نماید و جواز ان به طرحهای جدید واگذارشود. وی به اهلیت سنجی طرحها و سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت:طرحهای اشتغالزایی باید به کسانی داده شود که دارای توان و تخصص و‌پشتوانه مالی باشند و همچنین بتوانند در جذب نیرو وسرمایه گذاری قدرتمند عمل نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها