گاهی ممکن است افراد بنا به دلایل متعددی بعد از چندین سال تصمیم بگیرند یک ویلا را بازسازی کنند. این دلایل می‌تواند ساخت و ساز بسیار قدیمی ویلا یا ایجاد تنوع در سبک قدیمی آن و موارد دیگر باشد. در این مطلب می‌خواهیم بهترین روش بازسازی ویلا و نکاتی که باید بدانید را بیان کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۰۲

چرا ویلاها را بازسازی می‌کنیم؟
 

طراحی ویلا و ساخت ویلا باغ‌ها در زندگی شلوغ و شهری امروزی برای جدایی از این فضا و پیوند خوردن مجدد افراد با محیط بکر و آرام طبیعت تبدیل به یک ترند و تسلی بخش ذهن و خاطر شده است. اما طراحی خانه ویلایی به سبک های متفاوت از جمله ویلای مدرن و کلاسیک ، باید براساس یکسری اصول، ضوابط و استانداردهای معماری انجام گیرد که شامل طراحی اصول محوطه، فضای داخلی و خارجی، امکانات رفاهی و ویژه است.

ویلاها را عموما به چند دلیل عمده بازسازی می‌کنند که این دلایل عبارت‌اند از:

·         چندین سال از ساخت ویلا گذشته است و احتمال فرسودگی آن‌ها بسیار وجود دارد و بازسازی برایشان لازم است.

·         علت دیگر این که افراد اقدام به بازسازی ویلا می‌کنند، بحث مالی است. مراحل بازسازی در ویلا می‌تواند آسان‌تر و کم هزینه‌تر از خرید یا نوسازی آن باشد. زیرا به متریال کمتری برای باسازی وجود دارد.

·         گاهی اوقات هدف از بازسازی ویلا ایجاد امکانات جدید یا تغییر سبک (از ویلای کلاسیک به ویلای مدرن) است.

·         تغییر نوع کاربری فضاهای موجود نیز از دیگر اهداف بازسازی ویلا به شمار می‌رود.

·         یکی دیگر از دلایل بازسازی ویلا گران بودن قیمت ویلا است، به همین دلیل برخی از افراد ویلاهای فرسوده را خریداری کرده و آن را مطابق با سلیقه خود بازسازی می‌کند.


تفاوت بازسازی با نوسازی


در بازسازی فقط قسمت‌های فرسوده ساختمان به همراه نمای داخلی و خارجی تغییر می‌کند و طراحی و پلن اصلی دست نخورده باقی می‌ماند اما در نوسازی امکان تغییر و تخریب و تعویض اصل است و امکان تغییر ساختار، فوندانسیون، ستون‌ها و... نیز وجود دارد.
 

ویلای سنگی


بهترین روش بازسازی ویلا


نحوه ساخت سازه ویلا از ابتدا یکی از مهم‌ترین نکات در روند بازسازی ویلا است. به عبارت دیگر هر چه قدر  زمان ساخت ویلا کمتر باشد، بازسازی آن آسان‌تر خواهد بود. اما اگر برخی از قسمت‌ها فرسوده‌تر باشند و ساختمان ویلا عمر بیشتری داشته باشد، بازسازی آن هم هزینه و زمان بیشتری نیاز دارد. هنگام بازسازی ویلا، می‌توانید یک ویلای کلاسیک را به شکل ویلای مدرن طراحی کنید.

البته اگر سعی کنید سبک بازسازی را با سبک قبلی ویلا هماهنگ کنید، نتیجه نهایی بسیار زیباتر خواهد بود و در صورت رعایت اصول اولیه طراحی در بازسازی ویلا، عملیات بازسازی با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد.


بازسازی ویلا در کدام بخش‌ها انجام می‌شود


قسمت‌هایی در خانه که می‌توان بازسازی آن را انجام داد عبارت‌اند از:

·         سیستم روشنایی و برق ساختمان را تغییر دهید.

·         تعویض دیوارها و دیوارهای حائل یا حتی سقف می‌تواند به بازسازی ویلا کمک کند.

·         در طراحی و بازسازی ویلا می‌توانید مدل پنجره‌ها، درها و همچنین کلید و پریزها را تغییر دهید.

·         بازسازی ویلا می‌تواند شامل تغییراتی در سبک و مدل کف‌پوش باشد.

·         اگر ساختمان ویلا دارای شومینه نیست می‌توانید مکان مناسبی را برای راه اندازی آن در نظر بگیرید.

·         تغییر نوع شیرآلات نیز یکی از کارهای رایج در بازسازی ویلا است.

·         بازسازی لوله کشی ساختمان و سیستم نصب آن یکی از کارهای مهم است.

·         می‌توانید دکوراسیون داخلی ویلا مانند تعویض کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی مجدد دیوارها و... را جز بازسازی خود قرار دهید.

·         یکی از مهم‌ترین وظایف اجرا و نصب سیستم‌های دزدگیر، هوشمند سازی ساختمان و دوربین مدار بسته است.

·         همچنین می‌توانید طراحی اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه را تغییر دهید و یا حتی کابینت‌ها را عوض کنید.

·         در بازسازی ویلا می‌توانید ساختمان خود را به کابل شبکه مجهز کنید.


بهترین زمان برای بازسازی ویلا


بهتر است ویلا را زمانی بازسازی کنید که تابش آفتاب در شرایط ایده ‌آل باشد. بنابراین فصول بهار و تابستان بهترین شرایط را برای بازسازی ساختمان ویلایی دارد. در این فصول به دلیل خشک شدن زودتر مصالح خارج از ساختمان، کار تعمیر ویلا به تاخیر نمی‌افتد و کار زودتر به پایان می‌رسد. البته عامل موثر بعد از فصل می‌تواند نوع آب و هوای منطقه باشد.
 
 
بازسازی ویلا
 

عوامل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد کارگران، تخصص و تبحر مهندسان و نیروی کار برای بازسازی ویلا است. اگر  در هنگام بازسازی نیروی انسانی متخصص و کار بلد را استخدام نکنید امکان این که خروجی کار باب میل شما نباشد بسیار زیاد است. علاوه بر این زمان مناسب برای بازسازی، به قیمت مصالح و مصالح موجود در بازار نیز بستگی دارد. بنابراین بهتر است ابزار را زمانی خریداری کنید که بازار نوسانات قیمتی پایینی دارد.


مراحل بازسازی ویلا چیست؟


مساحت بسیار زیاد یا مساحت کوچک در روند بازسازی ویلا اهمیت چندانی ندارد، بلکه توجه به جزئیات است که نتیجه نهایی را دلپذیرتر می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید و با روند بازسازی بیشتر آشنا شوید.

 در ابتدا باید ببینید اهداف شما از بازسازی در ویلا چیست، مثلا یکی از اهداف شما می‌تواند افزایش راحتی و امکانات زندگی در ویلا یا تغییر سبک یا فرسودگی بیش از حد و... باشد. برای این که فرآیند بازسازی در ویلا به صورت منظم و دقیق انجام شود، بهتر است مراحل اجرای آن در اولویت قرار گیرد. تعیین این مراحل کمک زیادی به کاهش هزینه‎ها و تسریع فرآیند خواهد کرد. طبیعی است که ابتدا باید به تقویت زیرساخت‌های ساختمان ویلا فکر کنید و سپس به فکر طراحی جدید دکوراسیون داخلی، جابجایی سایدینگ و ... باشید.

برای کاهش هزینه‌های بازسازی ویلا بهتر است ابتدا واجب‌ترین کار را انجام دهید. به این ترتیب علاوه بر انجام به موقع کار، در هزینه‌های جاری نیز صرفه جویی می‌کنید. زیرا وقتی به بازسازی فکر می‌کنید، کار زیادی به ذهنتان می‌رسد و شما را از هدف و اولویت‌های اصلی دور می‌کند.

برای بازسازی ویلا حتما نیاز به برنامه و طراحی حرفه‌ای خواهید داشت. البته اگر وضعیت مالی مناسبی دارید سعی کنید ویلای خود را به گونه‌ای بازسازی کنید که در آینده توجیه اقتصادی داشته باشد و در زمان فروش منفعت اقتصادی خوبی برای تصیب شما شود.


مراجعه به افراد متخصص


قبل از اجرای پروژه بازسازی ویلا حتما با افراد مجرب و با تجربه مشورت کنید. نمونه کارهایی که تا به حال انجام داده‌اند را مشاهده کنید. همچنین قبل و بعد از کار را با دقت مقایسه کنید و حتی نمونه کارها را از نزدیک ببینید. یک طرح نوسازی می‌تواند نتیجه کار انجام شده بر اساس استانداردهای جدید و به روز را افزایش دهد. صرف هزینه برای بازسازی ویلا نه تنها باعث افزایش کیفیت ساختمان ویلا می‌شود، بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری عاقلانه در آینده می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها