معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

تصادف مرگبار خودرو با عابر پیاده در بزرگراه یادگار امام

عروس جوان وقتی مادرشوهرش از حالت کما خارج شد و سلامتش را به‌دست آورد، راهی دادگاه خانواده تهران شد تا برای همیشه از شوهرش جدا شود. او که مدت‌ها بود با مادرشوهر و شوهرش اختلاف داشت، پس از گذارندن دوره بیماری مادرشوهرش، تصمیم به جدایی گرفت.
کد خبر: ۱۳۶۳۷۹۶

این زن وقتی روبه‌روی قاضی دادگاه خانواده قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی‌اش گفت: سه سال است ازدواج کرده‌ام ولی از همان روزهای اول اختلافات من و شوهرم شروع شد. مادرشوهرم در زندگی‌مان دخالت‌های زیادی می‌کرد. هر روز به خاطر او دعوا داشتیم. از آنجا که با هم در یک ساختمان زندگی می‌کردیم، آرامش نداشتیم. شوهرم هم مرتب از مادرش دفاع می‌کرد و فقط به حرف‌های او گوش می‌کرد. من برایش هیچ اهمیتی نداشتم. مرتب می‌گفت باید هرچه مادرم می‌گوید گوش کنی و مخالفت نکنی. خیلی سعی کردم مدارا کنم ولی فایده‌ای نداشت. تا این‌که تصمیم به جدایی از شوهرم گرفتم. دعواهای ما خیلی زیاد شده بود و زندگی خوبی نداشتیم اما همین که تصمیم به جدایی گرفتیم، مادرشوهرم تصادف کرد و به کما رفت. شوهرم بعد از آن حال و روز خوبی نداشت. افسرده شده بود و به خاطر مادرش خیلی غصه می‌خورد. من هم دلم نیامد در آن وضعیت شوهرم را تنها بگذارم. کنارش ماندم و موضوع طلاق را بی‌خیال شدم. مادرشوهرم سه ماه در کما بود. شوهرم هم هر روز حال روحی‌اش بدتر می‌شد. با این حال کنارشان بودم و سعی کردم هر طور شده شوهرم را آرام کنم. چند وقت پیش مادرشوهرم از کما خارج شد. حالش هم رو به بهبود رفت. شوهرم از این وضعیت خیلی خوشحال شد. من هم از این‌که مادرشوهرم سلامتش را به‌دست آورد خیلی خوشحال شدم ولی تصمیم گرفتم کارهای طلاق را دوباره پی بگیرم چون می‌دانم شوهرم عاشق مادرش است و مطمئنم بعد از این دوباره زندگی‌مان به میدان جنگ تبدیل خواهد شد. در این مدت فقط سعی کردم شوهرم را درک کنم اما حالا که حال‌شان خوب است، دیگر نیازی به ادامه این زندگی نیست.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی همسرم مرا درک نمی‌کند. من و مادرم به‌شدت به هم وابسته‌ایم و من تنها فرزند او هستم. پدرم هم سال‌ها پیش فوت کرد. با این حال در این مدت سعی کردم روابط بین عروس و مادرشوهر را کنترل و مدیریت کنم ولی همسرم بهانه‌گیری می‌کرد و مرتب سعی داشت با مادرم لجبازی کند. کارهای او باعث شد زندگی‌مان به میدان جنگ تبدیل شود. هرچه سعی کردم با او صحبت کنم تا با مادرم بیشتر مدارا کند، فایده‌ای نداشت. هر روز بیشتر بهانه‌گیری می‌کرد تا این‌که مادرم مریض شد و تا پای مرگ رفت. تصور می‌کردم این اتفاق باعث شود تا همسرم کمی رفتارش را اصلاح کند ولی باز هم فایده‌ای نداشت. به محض این‌که مادرم سلامتش را به‌دست آورد، همسرم هم بهانه‌گیری‌هایش شروع شد. من هم دیگر طاقت ندارم. الان بیشتر قدر مادرم را می‌دانم و نمی‌خواهم به خاطر بچه‌بازی‌های همسرم، مادرم را از دست بدهم. برای همین هم نمی‌خواهم دیگر در کنار این زن زندگی کنم.

در پایان نیز قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند ولی وقتی اصرار آنها را دید، رسیدگی به پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

مشکلات خود را با اطرافیان در میان نگذارید

سارا شقاقی، روان‌شناس در این خصوص می‌گوید: دخالت در زندگی زناشویی یکی از مشکلاتی است که زوج‌های زیادی با آن درگیر هستند. به‌خصوص زن و شوهرهایی که تازه ازدواج کرده‌اند و زندگی مشترک‌شان را آغاز کرده‌اند. دخالت‌های بی‌جای اطرافیان و فامیل، زندگی را برای برخی زوج‌ها مشکل‌ساز کرده است. در این میان خانواده و اطرافیان تصور می‌کنند که این دخالت‌ها می‌تواند به خیر و صلاح زوج باشد اما برعکس است چرا که ممکن است این دخالت‌ها به حدی برسد که باعث جدایی زن و شوهر از یکدیگر شود. معمولا مهم‌ترین دلیل دخالت اطرافیان، فاش کردن مشکلات زناشویی، آشنا نبودن زوج‌ها با زندگی مشترک و اختلاف و درگیری بین خانواده‌هاست.

دخالت اطرافیان معمولا از طریق فاش کردن مشکل و اختلاف توسط زوج‌ها پیش می‌آید. قطعا مشکل و اختلاف در هر رابطه‌ای وجود دارد. تفاوت سلیقه و فرهنگ همیشه به وضوح در هر رابطه‌ای دیده می‌شود. زن و شوهر باید خودشان از پس حل این اختلافات و تفاوت‌ها برآیند اما برخی زوج‌ها، مشکلات و اسرار خود را با اطرافیان و خانواده در میان می‌گذارند.

آنها تصور می‌کنند خانواده یا اطرافیان می‌توانند مشکلات آنها را برطرف کنند. در صورتی که این مساله به هیچ عنوان درست نیست بلکه می‌تواند تاثیرات منفی هم داشته باشد. اگر زوج‌ها نمی‌توانند از پس اختلافات‌شان برآیند، بهترین کار در این مواقع مراجعه به افراد متخصص مانند روان‌شناس است.

سیما فراهانی - ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها