سرگئی کوپریانوف، سخنگوی شرکت گازپروم به خبرنگاران گفت که این شرکت گزارش‌های منتشر شده در خصوص توقف صادرات گاز به لهستان را تایید نمی‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۳۷۰۳
به گزارش جام جم آنلاین، گازپروم سه‌شنبه شب تاکید کرد، لهستان موظف است مطابق با روش پرداخت جدید، هزینه گاز مورد نیاز خود را به روسیه پرداخت کند.

روسیه بر اساس قرارداد سال ۱۹۹۶ گازی موسوم به "یامال" به لهستان گاز ارسال می‌کند. بر اساس این قرارداد، روسیه موظف است سالانه حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز به لهستان ارسال کند.

بر اساس گزارش گمرک روسیه، صادرات گاز این کشور به لهستان در سال ۲۰۲۱ با ۹.۴ درصد افزایش به ۱۰.۵۸میلیارد متر مکعب رسید.

به گزارش ایرنا، منابع خبری در لهستان اعلام کردند، روسیه انتقال گاز طبیعی به لهستان را قطع کرده است. پیش از این لهستان گفته بود حاضر نیست بهای گاز طبیعی روسیه را با روبل پرداخت کند.

پورتال خبری لهستانی اونت روز سه شنبه به نقل از منابعی در دولت لهستان و شرکت انرژی دولتی PGNiG گزارش داد که روسیه تحویل گاز طبیعی به لهستان از طریق خط لوله گاز یامال-اروپا را متوقف کرده است.

این اطلاعات به طور رسمی از سوی مسکو یا ورشو تایید نشده بود.

لهستان اوایل روز سه‌شنبه، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه شرکت گازپروم روسیه را اعلام کرد که چهاردرصد گاز وارداتی به لهستان را بر عهده دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۳ مارس (۳ فروردین) اعلام کرد که کشور‌های تحریم کننده روسیه باید بهای گاز را به روبل بپردازند و به دولت، بانک مرکزی و شرکت گازپروم این کشور یک هفته مهلت داد تا قرارداد‌های فروش گاز را به روبل تبدیل کنند.

دستور پوتین واکنش گروه هفت را به دنبال داشت و آن‌ها اعلام کردند که بهای گاز خریداری شده از روسیه را به روبل پرداخت نمی‌کنند. اگرچه آلمان یکی از بزرگترین مشتریان گاز روسیه خواستار شفاف‌سازی نحوه انجام نقل و انتقالات مالی به روبل شده است.

رئیس جمهور روسیه همچنین دستوری را امضا کرده است که براساس آن، کشور‌های غیردوست باید حسابی را در بانک‌های روسیه افتتاح کنند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها