گارد ساحلی اسپانیا اعلام کرد:

۲۷ مهاجر کشته و مفقود در نزدیکی جزایر قناری

گارد ساحلی اسپانیا اعلام کرد: ۲۶ مهاجر پس از غرق شدن قایقشان در نزدیکی جزایر قناری ناپدید و یک نفر کشته شده است.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی گارد ساحلی اسپانیا روز سه شنبه اظهار داشت: امدادگران اسپانیایی از خروج ۶۱ مهاجر از راس بوجادور (شهری در مراکش) مطلع شده‌اند.

به گفته وی، اگر این اطلاعات درست باشد، ۲۶ نفر مفقود شدند چراکه امدادگران فقط ۳۴ نفر را از جنوب صحرای آفریقا و یک کشته در جنوب جزیره گران کاناریا (دومین جزیره پرجمعیت جزایر قناری) در اقیانوس اطلس پیدا کردند.

سخنگوی گارد ساحلی اسپانیا افزود: در میان ۳۴ نفری که در طول شب نجات یافتند، ۲ کودک خردسال، ۱۰ زن و ۲۲ مرد به چشم می‌خورد.

سازمان غیردولتی اسپانیایی Caminando Fronteras نیز اطمینان حاصل کرده است که ۲۷ نفر از جمله ۱۳ زن و ۶ نوزاد در این قایق شکسته به کام مرگ رفته‌اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت کشور اسپانیا، ۶ هزار و ۳۵۹ مهاجر از یکم ژانویه تا ۱۵ آوریل سال جاری میلادی وارد جزایر قناری شدند که این آمار حدود ۶۰ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس این آمارها، در سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۰ هزار مهاجر که بیشترشان مراکشی بودند از طریق دریا به سرزمین اصلی اسپانیا و به جزایر بالئاری (جزایری در غرب دریای مدیترانه و یکی از ۱۷ بخش خودمختار اسپانیا) و قناری رسیدند.

این گزارش می‌افزاید: سال گذشته چهار هزار و ۴۰۴ مهاجر هنگام عبور از دریا برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست دادند یا ناپدید شدند که این آمار ۲ برابر بیش از سال ۲۰۲۰ است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها