فرماندار همدان بر ضرورت ایجاد ممنوعیت برای کشت دوم محصولات کشاورزی با توجه به کاهش منابع آبی در این شهرستان تاکید است.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۵۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، محمد علی محمدی در کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان همدان اظهار داشت: آب موجود در سد اکباتان حدود سه برابر نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته و به هشت میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود: تامین آب آشامیدنی در همدان به موضوعی مهمی تبدیل شده است که باید از همه توان برای تحقق این موضوع استفاده کرد.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: منابع آب های سطحی این شهرستان بسیار محدود و رو به اتمام است بنابراین برای رفع این مشکل از چاه ها به عنوان منابع آب جایگزین استفاده شده و تدابیر لازم برای انتقال آب از چاه های استیجاری به شهر همدان پیش بینی شده است.

محمدی برخورد عدالت محور در مقوله انسداد چاه های غیرمجاز را ضروری دانست و گفت: حق آبه بخش کشاورزی متناسب با کاهش منابع آب و نزولات جوی، کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: هم اینک به علت پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی در روستاهای خیرآباد، قبچاق، عربلو، نهران و شمس آباد به این روستاها با استفاده از تانکر آبرسانی انجام می شود.

فرماندار همدان بر ضرورت اطلاع رسانی و شفاف سازی برای مردم با هدف همراهی بیشتر در اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و افزود: باید در جلسات و برنامه ها با استفاده از همه تریبونها، موضوع کمبود منابع آب و ضرورت صرفه جویی اطلاع رسانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها