در اعتراض درمانگران اعتیاد کشور مطرح شد

خطر سلامت و امنیت کشور با تعطیلی مراکز درمان اعتیاد

دبیر کانون سراسری انجمن‌ های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور گفت: تعداد کثیری از درمانگران اعتیاد کشور در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو مبنی بر توزیع و عرضه داروهای مخدر و تحت کنترل در داروخانه ها و مداخله غیرعلمی و بدون رعایت اصول تحقیق و مصالح مملکت در مقابل ستاد مبارزه با مواد مخدر تجمع کردند.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۳۶

به گزارش جام جم آنلاین، علی غلامی، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو مبنی بر توزیع و عرضه داروهای مخدر و تحت کنترل در داروخانه ها اظهار داشت: ما ابلاغیه فوق را کاملاً مخالف با مصوبات و ابلاغیه های نهادهای بالادستی مبنی بر ممنوعیت مطلق عرضه داروهای آگونیست در داروخانه ها دانسته و اعتراض شدید خود را به اقدامات فراقانونی سازمان غذا و دارو اعلام داشتیم.

غلامی ادامه داد: معترضان با اشاره به این مهم که سلامت و امنیت کشور را به بازی نگیرید و به حرف اساتید مسلم این حوزه و انجمنهای علمی روانپزشکان و پزشکان عمومی کشور و سازمان نظام پزشکی احترام گذاشته و باعث وقوع چنان خطای فاجعه بار و بازیچه مافیای دارو نشوید. نتایج مداخله غیرعلمی و بدون رعایت اصول تحقیق و مصالح مملکت در امر درمان اعتیاد توسط افراد فاقد تجربه در این حوزه، در صورت خروج بیماران از چرخه درمان، می تواند مصداق جرمی در حق ملت و سلامت فرزندان این مرز و بوم لقب گیرد.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور گفت: همچنین در پی بی احترامی به استاد مسلم و پدر علم اعتیاد کشور دکتر آذرخش مکری توسط یکی از مسئولین عالی رتبه وزارت بهداشت، بیانیه‌ای در این خصوص از طرف اعضای کانون سراسری انجمنهای صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد، صادر و در این تجمع به آن پرداخته شد.

در بخشی از متن فوق به شخص وزیر بهداشت آمده است: اگر بیش از یک میلیون و ششصد هزار معتاد در کشور تحت پوشش مراکز درمان اعتیاد هستند، اگر سونامی اعتیاد تزریقی و ایدز و هپاتیت و آسیبهای اجتماعی در کشور کنترل شد، اگر از آمار جرم و جنایت و طلاق و خانواده های بد سرپرست و زنان سرپرست خانوار و فروش جنین و نوزاد و بچه و بسیاری مشکلات دیگر ناشی از اعتیاد در کشور و زندانها کاسته شد، بدون شک یکی از اصلی ترین دلایلش حضور و تلاشهای خستگی ناپذیر استاد آذرخش مکری به‌عنوان آموزگار و استاد بی بدیل حوزه تحقیقات پیشگیری و درمان اعتیاد بوده است.

به هوش باشید با به تعطیلی کشاندن مراکز درمان اعتیاد، مرتکب یک اقدام جنایت آمیز در کشور خواهید شد و هرکسی در این اقدام با شما همراهی کند، چه تایید دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد و چه امضای مسئولین دیگر، در هر جرم و جنایت یا افزایش آسیبهای اجتماعی و ناامنی احتمالی که با خروج از درمان مددجویان تحت پوشش مراکز درمان اعتیاد اتفاق بیفتد در کنار شما شریک این جنایت خواهد بود.
بسیار جای تأسف است که معاون شما بدون مراعات شان اساتید در حضور خودتان به کسی اسائه ادب نموده که مقتدای بیش از دهها هزار پزشک و روانشناس درمانگر در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها