سرفه های خشک را می‌توان با یکی از درمان های خانگی اگر که بدون عوارضی همچون تب، درد قفسه سینه، یا هر گونه علائم نگران کننده دیگر باشند، درمان کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۵۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، از شایع ترین علت سرفه های خشک میتوان به آلرژی، آسم، عفونت و رفلاکس اسید اشاره کرد.

هیدراتاسیون (آبرسانی)

خشک بودن خود گلو می تواند سرفه شما را بدتر کند. پس سعی کنید که همیشه انواع مایعات تسکین دهنده گلو همچون چای یا آب به همراه لیمو ترش را بنوشید.

استنشاق یا بخور بخار

نفس کشیدن در بخار (بخور) یک نوع درمان خانگی ای است که اکثر مردم با آن آشنا هستند و آن را انجام میدهند.

بخار گرم به خودی خود می تواند به مرطوب کردن مجرای بینی خشک و تحریک شده، کاهش گلو درد و شدت سرفه ناشی از عفونت خفیف و یا نیز آلرژی به شما کمک کند.

اضافه کردن برخی از چاشنی های طبیعی مانند ریحان مقدس (Ocimum tenuiflorum) به بخور بخار میتواند به درمان کردن سرفه های ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت، سینوزیت، آسم و آلرژی کمک کند. همانطور که بخار را تنفس می کنید، یک حوله را روی سر خود بیندازید تا رطوبت بیشتری را جذب خود کنید. این را هم به یاد داشته باشید که صورت خود را مستقیماً روی یک قابلمه آب جوش قرار ندهید، چرا که با این کار میتوانید باعث سوختگی شدید صورت شما شود.

غرغره کردن

غرغره کردن آب نمک معمولا یکی از کارهایی است که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اغلب برای کاهش گلودرد ناشی از سرماخوردگی آن را به شما توصیه می کنند.

آب نمک رطوبت را از ناحیه درد می کشد. این عمل خود باعث کاهش تورم و تحریک زیاد در ناحیه مربوطه میشود.

طبق گفته یک مطالعه تصادفی کنترل شده در سال 2019 در Scientific Reports، غرغره کردن آب نمک آن هم سه بار در روز طول مدت سرفه ناشی از سرماخوردگی را به 2.4 روز و گرفتگی صدا را به 1.7 روز کاهش داد.

رژیم غذایی

شما می توانید سرفه را به عنوان یک نوع واکنش آلرژیک غذایی تجربه کنید. وقتی فهمیدید که کدام یک از غذاها باعث سرفه شما میشوند آنها را نخورید.

یک دفترچه روزانه برای یادداشت مواد غذایی که مصرف میکنید داشته باشید این کار خود باعث میشود بفهمید که آیا چیزی که می خورید باعث سرفه شما شده است یا نه.

گاهی اوقات برخی از شرایط خاص می توانند شما را مستعد به سرفه کنند: اگر مستعد ابتلا به علائم آلرژی تنفسی هستید از برخی از غذاها که حاوی هیستامینی بالا هستند پرهیز کنید.

غذاهای حاوی هیستامین بالا عبارتند از : الکل، غذاهای ترش، پنیر، صدف، گوشت دودی، شکلات، میوه های خشک و توت فرنگی. رفلاکس اسید معده نیز می تواند باعث سرفه مزمن در شما شود. اگر رفلاکس اسید معده دارید، از غذاهای پرچرب، غذاهای اسیدی (از جمله گوجه فرنگی)، شکلات، کافئین و غذاهای تند که همه اینها خود می توانند علائم شما را بدتر کنند پرهیز کنید.

محیط اطراف

انواع مختلفی از کارها وجود دارند که شما می توانید در خانه برای جلوگیری از تحریک یا تشدید سرفه در اطرافتان انجام دهید. اگر سرفه شما در هوای خشک به خصوص در هوای شب افزایش پیدا میکند، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

برای از بین بردن آلرژن ها و محرک ها از جمله گرد، غبار و گرده از یک تصفیه کننده هوا در خانه خود استفاده کنید.

اگر آسم دارید این کار می تواند برای ریه های شما مفید باشد. سیگار نکشید. قرار گرفتن در معرض دود سیگار، ویپینگ و ماری جوانا باعث افزایش تحریک گلو می شود.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها