سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

منتشر کنندگان اخبار جعلی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: برخورد قاطع و قانونی با تولید کنندگان و منتشر کنندگان اخبار جعلی و کذب در این استان صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۷۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

سعید جابری انصاری با اشاره به ظرفیت های رسانه ای البرز افزود: این استان از ظرفیت های مطلوبی در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر از جمله در عرصه رسانه بر خوردار است و رسانه های مکتوب و غیر مکتوب متعددی در البرز در حال فعالیت هستند که بیشتر آنها مجوز فعالیت دارند.

به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز: بر اساس شرح وظایف و شأن حاکمیتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، نظارت بر محتوای رسانه ها اعم از رسانه های فضای مجازی و هر آنچه ماهیت خبری داشته باشد، بر عهده اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی است .

جابری انصاری با اشاره به برخی وقایع اخیر در حوزه رسانه البرز گفت: تعدادی از پایگاه ها و گروه های خبری البرز در بستر کانال های تلگرامی و واتساپی فعالیت دارند که با توجه به قابلیت سرعت انتشار اخبار در این بسترهای ارتباطی، باید بر صحت و دقت خبر نیز توجه و رعایت بیشتری صورت پذیرد.

او ادامه داد: فعالان رسانه ای استان، فارغ از جهت گیری ها و نظرات سیاسی و جناحی، باید از انتشار هرگونه خبر سست یا جعلی پرهیز نمایند و درصورت بروز هرگونه اشتباه یا تخلف از سوی آنها ، شرح وظایف و شأن حاکمیتی اداره کل متبوع ایجاب می کند تا با تولید کنندگان و منتشر کنندگان اخبار جعلی و کذب، اقدام و برخورد قاطع و قانونی صورت پذیرد.

جابری انصاری تصریح کرد: همچنین گاهی در برخی صنوف فرهنگی- هنری یا رسانه ای، افرادی که فاقد مجوز های قانونی هستند اقدام به فعالیت در این عرصه ها می کنند که پس از اطلاع و شناسایی، از آنها برای دریافت مجوز و ساماندهی و پایبندی به اصول و ضوابط فعالیت قانونی، دعوت کرده و در صورت عدم تمکین و مراجعه نکردن برای دریافت مجوز فعالیت و اصرارشان بر فعالیت بدون مجوز و غیر قانونی، مسوولیت اقدام یا مقابله با اینگونه افراد و مراکز، طبق قانون بر عهده مراجع انتظامی و قضایی می باشد.




 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها